تکرار عقب نشینی‌های تاکتیکی؛ ولسوالی سراب ارزگان تخلیه شد

مقام های امنیتی در ولسوالی ارزگان می گویند که نیروهای امنیتی این ولایت، ولسوالی سراب این ولایت را تخلیه کرده و به منطقه دیگری منتقل شده اند.

ولی‌داد قوماندان امنیه ولسوالی چارچینو، با تایید عقب نشینی نیروهای امنیتی از ولسوالی سراب گفته است که اکمالات این نیروها و پوسته های مستقر در سراب، دشوار شده بود.

این دومین بار است که نیروهای امنیتی به بهانه عقب نشینی تاکتیکی، یک ولسوالی را به طالبان واگذار می کنند
این دومین بار است که نیروهای امنیتی به بهانه عقب نشینی تاکتیکی، یک ولسوالی را به طالبان واگذار می کنند

به گفته او، این عقب نشینی تاکتیکی بوده است و پس از یک برنامه و طرح منسجم، به زودی نیروهای امنیتی به این ولسوالی خواهند رفت.

نیروهای امنیتی افغانستان در حالی یک ولسوالی در ولایت ارزگان را تخلیه می کنند که پیش از این نیز، دو ولسوالی در ولایت نا امن هلمند از سوی نیروهای امنیتی تخلیه شده بود.

مسوولان هلمند نیز مشکلات اکمالاتی را بهانه ای برای عقب نشینی های شان ذکر کرده اند.

ولسوالی سراب، در غرب شهر ترینکوت، مرکز ولایت ارزگان موقعیت داشته و در همسایگی ولسوالی چارچینو است.

قوماندان امنیه چارچینو درحالی از عقب نشینی تاکتیکی نیروهای امنیتی از ولسوالی سراب سخن گفته است که گروه طالبان ادعا کرده اند، نیروهای این گروه، پس از یک نبرد سنگین موفق به کنترول این ولسوالی شده اند.

تاکنون منبع مستقلی ادعای گروه طالبان را تایید نکرده است.

به گزارش صدای امریکا، در حال حاضر ولسوالی دهراوود یگانه ولسوالی است که راه زمینی آن با ترینکوت مرکز ولایت ارزگان باز است و راه‌های ولسوالی‌های چوره، خاص ارزگان، چنارتو و گیزاب با ترینکوت مسدود می‌باشند که گاه‌گاهی به دلایل امنیتی، رفت و آمد به این ولسوالی‌ها دشوار می شود.

مطالب مرتبط