روسیه: طالبان باید بدانند که دولت افغانستان تنها آدرس برای مذاکرات صلح است

نماینده خاص روسیه برای افغانستان و پاکستان می گوید که گروه طالبان باید بداند که دولت افغانستان تنها آدرس برای گفتگوهای صلح است و آنان ناگزیرند تنها به این آدرس مراجعه کنند.ملاقات با نماینده خاص روسیه برای افغانستان و پاکستان 10 حوت 1394 (2)

به گزارش افق ٬ضمیر کابلوف در دیدار با محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان گفته است که طالبان به دلیل تقسیم شدن به گروه های مختلف توانایی گذشته را ندارد.

ارگ ریاست جمهوری با پخش خبرنامه ای گفته است که رییس جمهوری افغانستان امروز، دوشنبه با نماینده خاص روسیه در امور افغانستان و پاکستان، در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرده است.

در این دیدار، ابتدا آقای کابلوف پیرامون همکاری‌های چارچوب توافقات نظامی و امنیتی و همچنان انکشاف اقتصادی به رئیس جمهور کشور معلومات ارائه کرد.

نماینده روسیه در امور افغانستان و پاکستان همچنان نگرانی کشورش از حضور داعش در منطقه نیز یاد کرده و گفته است که رهبران روسیه به شمول رئیس جمهور پوتین، اقدامات حکومت افغانستان جهت مبارزه با داعش را مخصوصاً در شرق این کشور قابل قدر می‌دانند.

به نوشته ارگ ریاست جمهوری آقای کابلوف در این دیدار گفته است:” بخاطر همکاری بیشتر در عرصۀ انکشاف اقتصادی هیئتی روسی بزودی با مسؤولین وزارت مالیۀ افغانستان خواهد دید تا زمینه‌های بهتر همکاری‌های اقتصادی جستجو گردد.”

نمایندۀ خاص روسیه برای افغانستان و پاکستان گفت که شرکت‌های خانه‌سازی روسیه بر اساس هماهنگی‌های قبلی با حکومت، با وزارت شهر سازی و سکتور خصوصی بگونۀ مشترک راه‌های بهتری را در زمینۀ خانه سازی و سرمایه گذاری مشترک جستجوی خواهند کرد.

در خبرنامه ارگ ریاست جمهوری آمده است که در این دیدار، رئیس جمهور غنی از همکاری‌های روسیه در بخش‌های مختلف برای افغانستان قدردانی کرده و گفته است که همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور باعث تقویت و گسترش بیشتر روابط خواهد شد.

آقای غنی همچنان از کمک‌های نظامی روسیه که اخیراً به مقامات افغان تسلیم گردیده، قدردانی کرده و به وزارت دفاع ملی هدایت داده تا در بخش نهایی شدن چارچوب توافقنامۀ همکاری‌های امنیتی با جانب مقابل هر چه زوتر اقدام نماید.

مطالب مرتبط