خبرتازه: وزیر داخله و لوی سارنوال کشور معرفی شدند

براساس گفته مقام ها در ارگ ریاست جمهوری تاج محمد جاهد و فرید حمیدی به ترتیب بعنوان سرپرست وزارت داخله و لوی سارنوال کشور معرفی شدند.Снимок экрана 2016-02-24 в 6.39.41

ظفر هاشمی معاون سخنگوی ریاست جمهوری در صحبت با خبرگزاری افق این موضوع را تایید کرد.

فرید حمیدی کمیشنر سابق کمیسیون مستقل حقوق بشر بوده و به عنوان استاد حقوق در دانشگاه کابل فعالیت کرده است.

او لیسانس اولی خویش را در علوم جنائی از اکادمی پولیس و لیسانس دومی را در حقوق و علوم سیاسی از پوهنتون کابل بدست آورده است.

حمیدی یک سند ماستری را در بخش حقوق جزا از پوهنتون آزاد اسلامی گرفته و سند ماستری دوم اش را در اداره عامه از پوهنتون هارورد ایالات متحدۀ امریکا دریافت می کند. وی از ۱۵ سال به این طرف در عرصه های حقوقی و قضا کار کرده است.

دگر جنرال تاج محمد جاهد تا اکنون مسئولیت قوماندانی قول اردوی ۲۰۷ ظفر در زون غرب را به عهده دارد و دارای تحصیلات عالی نظامی به سطح لیسانس از حربی پوهنتون می باشد. وی در حدود ۲۲ سال در بخش های مختلف نظامیدر کشور به انجام وظیفه پرداخته است.

تعیینات جدید در حالی صورت می گیرد که لوی سارنوالی کشور مدت هاست از سوی سرپرست اداره می شود و نورحبیب جلال به عنوان سرپرست این اداره فعالیت می کند.

وزارت داخله افغانستان این روزها باجنجال های زیادی مواجه است. روز گذشته گزارش هایی به نشر رسید که گویا شماری از مقامات این وزارت از جمله رییس استخبارات و معین ارشد امنیتی نیز برکنار شده اند.

به گفته ظفر هاشمی عبدالرحمان رحمان به عنوان معین ارشد امنیتی معرفی شده است.

آقای هاشمی گفت که وزارت امور پارلمانی در این زمینه موظف گردیده تا بر اساس احکام قانون اساسی نامزدان مذکور را جهت کسب رأی اعتماد به ولسی جرگۀ شورای ملی معرفی نماید.

معاون سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که ریاست جمهوری نورالحق علومی را به حیث سفیر افغانستان در هالند معرفی کرده است

مطالب مرتبط