روسیه 10 هزار میل کلاشینکوف را به نیروهای نظامی افغانستان کمک کرد

روسیه 10 هزار میل کلاشینکوف را به نیروهای امنیتی افغانتسان کمک کرد، این سلاح‌ها امروز باحضور سفیر این کشور و حنیف اتمر مشاور امنیتی رییس جمهور تحویل داده شد.

تصویر از هنگام تحویل دهی 10 هزار میل کلاشینکوف از جانب روسیه در میدان هوایی کابل
تصویری از هنگام تحویل دهی 10 هزار میل کلاشینکوف از جانب روسیه در میدان هوایی کابل

حنیف اتمر در هنگام تحویل‌گیری این سلاح‌ها گفته است؛ روسیه و افغانستان با دشمن مشترک رو به رو هستند و این کمک تسلیحاتی روسیه در شرایط حساس به افغانستان صورت گرفته است.

آقای اتمر هم چنان یاد آور شده است، برنامه تقویت نظامی نیروهای امنیتی در تناقض به برنامه‌های صلح آمیز دولت افغانستان قرار ندارد و  تقویت نیروهای امنیتی تضمین کننده صلح در افغانستان است.

مشاور امنیتی رییس جمهور  در مورد گفتگوهای صلح یاد آور شده است؛ حکومت با طالبان افغانی خواهان صلح می‌باشد. اما افرادی نیز در این گروه متشکل هستند که مربوط گروه القاعده و گروه‌های شورشی از کشورهای مانند تاجیکستان و ازبیکستان هستندکه آنها هرگز با مردم و دولت افغانستان خواهان صلح نمی‌باشند.

کمک 10 هزار میل کلاشینکوف از جانب روسیه درحالی به افغانستان صورت گرفته است که طالبان در طی یک سال گذشته تلاش کرده اند نفوذ خود را در شمال افغانستان بیشتر سازند. در ماه عقرب این گروه برای چند روز شهر قندوز را نیز تصرف کردند.

همچنان گروه داعش نیز در شرق افغانستان و در شماری از ولایت جنوبی این کشور نفوذ کرده و گزارش‌هایی وجود دارد که در پی این می‌باشد که نفوذ خود را در شمال افغانستان و آسیای میانه گسترش دهد.

روسیه با داعش  مخالف می باشد و این گروه  را خطری بزرگ برای آسیای میانه می داند و در برابر این گروه در سوریه حمله هوایی انجام داده است.

مطالب مرتبط