کمیسیون مستقل حقوق بشر : مولوی عبدالرحمان محاکمه شود

کمیسیون حقوق بشر با انتشار اعلامیه‌ای از تلاش نیروهای امنیتی در زمنیه‌ی دستگیر مولوی عبدالرحمان در ولایت غور ستایش کرده و از نهادهای عدلی وقضایی خواسته است که این فرد مجازات گردد.

مولوی عبدالرحمن، فرمانده طالبان که تازه گی به گروه داعش پیوسته، متهم است که دستور قتل عام 14 غیرنظامی در غور را در سال گذشته داده بوده است.
مولوی عبدالرحمن، فرمانده طالبان که به تازه گی بازداشت شده و متهم است که دستور قتل عام 14 غیرنظامی در غور را در سال گذشته داده است.

وزارت داخله به روز شبنه 1 حوت گزارش داده بود عبدالرحمان یکی از فرماندهان طالبان که به تازه‌گی به گروه داعش پیوسته و به نفع این گروه در ولایت غور فعالیت می‌نمایند در یک عملیات نیروهای امنیتی از نزدیکی شهر فیرزو کو بازاشت گردیده است.

مقام های امنیتی این ولایت گفته بودند، مولوی عبدالرحمان در قتل 14 غیرنظامی که ماه رمضان سال گذشته هنگام مسافرت در مسیر شهر فیروز کوه و کابل تیرباران شدند دست داشته و این فرد دستور قتل آنها را صادر کرده است.

کمیسیون مستقل حقوق بشر با نشر اعلامیه‌ای تلاش نیروهای امنیتی را برای بازداشت  این فرمانده طالبان ستایش کرده و از نهادهای عدلی خواسته این فرد و کسانی‌که متهم به کشتار افراد ملکی هستند محاکمه شوند.

در اعلامیه این نهاد آمده است: «شخص مذکور از مظنونین اصلی چند عمل تروریستی به ویژه کشتار فجیعانه و غیر انسانی افرادی ملکی است که در ماه رمضان سال 1393 در این ولایت قتل عام گردید.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان ضمن تقدیر از نیروهای امنیتی کشور به دلیل دستگیری عاملان و مسببان این گونه  جرایم و جنایات نابخشودنی در کشور، از تمامی نهادهای عدلی و قضایی مجدانه می‌خواهد که با جدیت تمام و اشراف کامل موضوع را پیگیری نموده و زمینه محاکمه و مجازات قانونی این شخص و دیگر عاملان و مسببان این‌گونه جنایات را فراهم سازند».

 در شبکه‌های اجتماعی نیز در مورد لزوم پیگرد قضایی از این شخص مطالب زیادی از سوی کاربران به نشر رسیده و خواستار محاکمه این فرد شده اند.

کمیسیون حقوق بشر درحالی از نهادهای قضایی خواستار محاکمه این شخص گردیده است که پس از  یک روز از بازداشت مولوی عبدالرحمان گزارش‌های در بعضی رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی به نشر رسیده بود که افرادی در ولایت غور تلاش دارند که این شخص را آزاد نمایند.

مطالب مرتبط