ولسوالی ناوور غزنی زیر تهدید شورشیان مسلح

مقام‌های محلی ولایت غزنی می گویند که شماری از ولسوالی های ولایت غزنی از جمله ولسوالی ناهور، زیر تهدید شدید مخالفان مسلح دولت قرار دارد.

به گفته این مقام‌ها، گروه هایی از افراد مسلح ناشناس در اطراف ولسوالی ناهور تردد می کنند که هویت شان مشخص نیست.

مقام‌های محلی ولایت غزنی می گویند که شماری از ولسوالی های ولایت غزنی از جمله ولایت ناهور، زیر تهدید شدید مخالفان مسلح دولت قرار دارد.
محمدعلی فکوری زاده عضو شورای ولایتی غزنی می گوید که شماری از ولسوالی های ولایت غزنی از جمله ولسوالی ناهور، زیر تهدید شدید مخالفان مسلح دولت قرار دارد.

محمد علی فکوری زاده وکیل شورای ولایتی غزنی به خبرگزاری افق گفت که مناطق سیاه ریگ، گاومرده، پودینه، دهن شور آب و قرناله خوات و شینیه، سوخته و دهن سای علاودینی ولسوالی ناور از چندین سال به اینطرف محل فعالیت و گشت وگذار افراد مسلح هستند.

به گفته آقای فکوری زاده این افراد تاکنون به مردم و باشندگان محل آسیبی نرسانده اند و فعلا براساس یک تفاهم میان بزرگان محل، مزاحم همدیگر نیستند.

غزنی از جمله ولایت هایی است که در برخی از مناطق این ولایت شورشیان حضور گسترده ای دارند.

بیشتر گروگان گیری ها و قتل و کشتار افراد ملکی در بخش هایی از این ولایت صورت می گیرد.

با این حال محمدعلی فکوری زاده می گوید که در منطقه دایه ولسوالی اجرستان که هم سرحد با ولسوالی ناوور است افراد مسلح ناشناس تردد می کنند.

او گفت:” بنا به گفته مردم محل، از چندی به اینسو یک گروپ افراد مسلح نا شناس پیدا شده که با توزیع پول هنگفت در بین مردم در حال سر باز گیری می باشند.”

به گفته او، این مساله موجب نگرانی شماری از باشندگان این محلات گردیده و این نگرانی ها با مقامات غزنی نیز شریک شده است.

مطالب مرتبط