جنرال کمپ‌بیل: نیروهای امنیتی افغانستان بدون وابستگی سیاسی از کشورشان دفاع کنند

قوماندان عمومی نیروهای ناتو در افغانستان گفته است که نیروهای نظامی این کشور باید بدون وابستگی های سیاسی از کشورشان دفاع کنند.

وزارت دفاع ملی با نشر خبرنامه ای گفته است که این جنرال امریکایی امروز در مراسمی که از سوی این وزارت برای تقدیر از کارکردهای او برگزار شده بود این مساله را مطرح کرده است.

، در مراسم تقدیر از جنرال کمپ‌بیل، سرپرست وزارت دفاع ملی، وزیر امور داخله، سرپرست ریاست امنیت ملی و شماری از مقام‌های امنیتی شرکت کردند.
، در مراسم تقدیر از جنرال کمپ‌بیل، سرپرست وزارت دفاع ملی، وزیر امور داخله، سرپرست ریاست امنیت ملی و شماری از مقام‌های امنیتی شرکت کردند.

او گفته است که نیروهای امنیتی افغانستان زمانی موفق هستند که بدون وابستگی سیاسی برای ثبات افغانستان مبارزه کنند.

براساس خبرنامه وزارت دفاع ملی، در مراسم تقدیر از جنرال کمپ‌بیل، سرپرست وزارت دفاع ملی، وزیر امور داخله، سرپرست ریاست امنیت ملی  و شماری از مقام‌های امنیتی شرکت کردند.

در خبرنامه به نقل از معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع ملی آمده است جنرال کمپ‌بیل به عنوان فرمانده عمومی ناتو سهم برجسته ای را در تامین امنیت و آموزش نیروهای امنیتی افغانستان داشته است.

جنرال کمپ‌بیل از سال ۲۰۰۲ تاکنون در پست های مهم نظامی و از جمله از سال ۲۰۱۴ تاکنون به عنوان فرمانده عمومی ناتو در افغانستان وظیفه اجرا کرده است.

گفته می‌شود تا چند روز دیگر ماموریت رسمی جنرال کمپ‌بیل پایان می‌یابد و به جایش جنرال میک نیکلسون فرماندهی نیروهای ناتو را در افغانستان برعهده می گیرد.

جنرال مک نیکلسون از سوی رییس جمهور امریکا به عنوان فرمانده عمومی ناتو در افغانستان به مجلس سنای این کشور معرفی شده بود که این مجلس این پیشنهاد را تایید کرده است.

مطالب مرتبط