فاکس نیوز: احمدولی کرزی و ضیا صالحی جاسوسان سیا بوده اند

فاکس نیوز از افشای ایمل های هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه پیشین امریکا خبر داده که نشان می دهد شماری از مقامات افغان، برای سازمان استخباراتی امریکا جاسوسی می کرده اند.3153C2A100000578-3452322-image-a-28_1455775031374

به گزارش افق به نقل از فاکس نیوز٬ضیا صالحی و احمدولی کرزی، از جمله افرادی اند که براساس گزارش فاکس نیوز و افشای ایمل های خانم کلینتون، برای امریکایی ها جاسوسی می کرده اند.

به گزارش فاکس نیوز، وزارت خارجه امریکا یکی از ایمیل‌های هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ این کشور در مورد آن دسته از مقامات افغانستان را که برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا یا سیا، کار می کردند فاش کرد.

براساس اطلاعات زمانبندی شده، احتمالاً این ایمیل به گزارش “تایمز” در ماه اکتبر ۲۰۰۹ میلادی برمی گردد که احمد ولی کرزی رئیس شورای ولایتی قندهارو برادر حامد کرزی رئیس جمهور وقت افغانستان از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا حقوق دریافت میکرده است.

همچنین در گزارش دیگر تایمز در ماه آگست ۲۰۱۰ میلادی، آمده بود که حامد کرزی در حالی از محمد ضیاء صالحی حمایت کرده که وی در لیست حقوق بگیران سازمان سیا قرار داشت

محمد ضیاء صالحی در دوران حکومت حامد کرزی عضو شورای امنیت ملی افغانستان بود که به‌جرم جاسوسی برای سازمان سیا، پول‌شویی و فساد اداری دستگیر شد که با مداخله و حمایت کرزی از این اتهام تبرئه شد.

به گزارش فاکس نیوز، بحث افراد خارجی که با دولت آمریکا همکاری می کنند پیامدهای منفی امنیتی را افزایش می‌دهد..

در دستورالعمل امنیت داخلی که توسط باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا به امضاء رسیده، تصریح شده که افشای غیرمجاز به‌عنوان آسیب زدن به امنیت ملی آمریکا فرض می‌شود.

دولت اوباما ماه گذشته تأکید کرد که حدود ۲۲ ایمیل کلینتون حاوی اطلاعات “فوق‌محرمانه-است که وزارت امور خارجه آمریکا مجبور شد از انتشار آنها خودداری کند.

با این حال، خانم کلینتون، اظهار کرده است که هیچ اطلاعات محرمانه‌ای را از طریق ایمیل شخصی خود دریافت و یا ارسال نکرده است.

مطالب مرتبط