سه طالب در ولسوالی دایمیرداد میدان وردک کشته شدند

درعلمیاتی که توسط نیروهای امنیتی در ولسوالی دایمیرداد میدان وردک صورت گرفته سه نفر که گفته شده وابسته به طالبان بوده کشته شده اند.

میدان وردک

حیات لله مومند والی میدان وردک این حمله را تایید کرده و گفته است نیروهای ویژه‌یی از کابل برای انجام عملیات در این ولایت آمده و چهار مخالف مسلح کشته شده و دو نفر دیگر آنها زخمی گردیده اند.

اما کمیته سویدن گفته است شب گذشته در علمیات نیروهای اردوی ملی بر یک شفاخانه‌ای تحت پوشش این کمیته سه نفر کشته شده اند.

صلاح الدین مومند مسوول رسانه های این کمیته گفته است دو نفر که در  این شفاخانه تحت تداوی قرار داشته، مربوط طالبان بوده و بایک همراه شان کشته شده اند.

کمیته سویدن نسبت به کشته این افراد در شفاخانه‌ای تحت پوشش خویش واکنش نشان داده آن  را محکوم کرده و خلاف ارزشهای بشری خوانده است.

کشته شدن افراد طالبان در ولایت میدان وردک که به ادعای کمیته سویدن در نتیجه‌ای علمیات نیروهای اردوی ملی، صورت گرفته، درحالی اتفاق افتاده که درجریان جنگ قندز در ماه عقرب امسال در رویداد مشابه، در نتیجه‌ای حمله هوایی نیروهای امریکایی در بیمارستان داکتران بدون مرز، 42 نفر کشته شدند.

مقام های امنیتی گفته بودند نیروهای طالبان در آن بیمارستان جابجا شده بودند به آن خاطر در آن جا حمله صورت گرفته است. این حمله از طرف نهادهای مدافع حقوق بشری جنایت‌های جنگی و نقض حقوق بشر خوانده شد.

وزارت دفاع امریکا پس از آن،اعلام کرد این حمله ناشی از یک گزارش نادرست صورت گرفته و در مورد آن تحقیق خاص را انجام می‌دهد.

مطالب مرتبط