درخواست بازداشت «هماسلطانی»؛در پیوند به گفته هایش

رییس اتحادیه رادیو تلویزیون‌های افغانستان گفته است نامه هایی برای بازداشت هماسلطانی نماینده ولایت غزنی عنوانی مجلس نمایندگان و نهادهای امنیتی فرستاده شده و از این نهادها خواسته شده که وی بازداشت گردد.

n00076928-b

هماسلطانی نماینده و لایت غزنی بعد از حمله انتحاری طالبان بر موتر حامل کارمندان شبکه تلویزیونی طلوع در صفحه فیسبوک خویش، قربانیان این حادثه را «مردار» و انتحاری طالبان را « شهید» خوانده بود.

خانم سلطانی این سخنان خویش را در مصاحبه‌ای تلفنی با شبکه تلویزیون یک نیز تایید کرد.

به نقل از خبرگزاری جمهور ، کمیل میرشادبیک رییس اجراییه رادیو و تلویزیون‌های افغانستان به روز دوشنبه در کنفرانس خبری گفته است از طرف« فدراسیون نهادهای رسانه‌ای» به مجلس نمایندگان، امنیت ملی و سارنوانی در مورد اظهارات هماسلطانی شکایت شده و خواسته شده هرچه زود تر این نماینده مجلس، بخاطر حرف‌های غیرمسوولانه‌اش بازداشت شده و مورد پیگرد قرار بگیرد.

شام چهارشنبه 30 دلو حوالی ساعت 5:15 دقیقه یک حمله انتحاری برموترحامل کارکنان رسانه‌ای شبکه تلویزیونی طلوع در جاده دار الامان کابل صورت گرفت. در این حادثه هفت کارمند این رسانه کشته شد و 30 نفر به شمول 25 کارمند دیگر تلویزیون طلوع زخمی شدند.

طالبان پس از یک ساعت مسوولیت این حمله را به عهده گرفت که این حمله توسط افراد این گروه انجام شده است.

هماسلطانی نماینده ولایت غزنی در مجلس نمایندگان، در صفحه فیسبوک خویش قربانیان این حادثه مردار و انتحار کننده را شهید خوانده بود.

طالبان بعد از سقوط قندز تلویزیون طلوع و یک را هشدار داده بود که جزئی اهداف نظامی این گروه می‌باشد.

 خانم سلطان چند سال پیش نیز در مجلس نمایندگان گفته بود که با رهبران طالبان ارتباط دارد و اگر دولت بخواهد زمنیه ی گفتگو را با ملاعمر رهبری این گروه مساعد می‌سازد.

مطالب مرتبط