فـعـالان جوان برای اصلاح و تغییر: سازمان ملل باید پاکستان را عامل کشتار غیرنظامیان در افغانستان اعلام می کرد

شبکه فعالان جوان برای اصلاح و تغییر در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که سازمان ملل باید پاکستان را به عنوان عامل کشتار غیر نظامیان در افغانستان اعلام می کرد.IMG_3629

به گزارش افق٬ این نهاد، در کنفرانس امروز سه شنبه خویش، با صدور قعطنامه ای گفته است که عامل اصلی تمام مشکلات افغانستان، تروریستانی اند که در همکاری با تروریست های بین المللی عامل تمامی مشکلات مردم افغانستان هستند.

به باور شبکه‌ی فعالان جوان برای اصلاح و تغییر، “بر همگان روشن است که لانه های تروریستی در پاکستان و مورد حمایت سازمان استخباراتی این کشور است و از آنجا برای اهداف شوم خودشان و حامیان شان عمل می کنند.

” یوناما، در تازه ترین گزارش خود گفته است که یازده هزار غیر نظامی در سال گذشته در افغانستان کشته شده اند که در این گزارش، تاکید شده؛ بیش از ۶۱ درصد تلفات غیرنظامیان توسط مخالفان مسلح صورت گرفته است.

این گزارش با واکنش های گسترده ای در افغانستان روبرو شد. با این حال، شبکه فعالان جوان برای اصلاح و تغییر گفته است:” اگر چنانچه، نهاد های بین المللی به خصوص سازمان ملل متحد با انتشار چنین گزارش های در پی حقیقت هستند می بایست پاکستان و حلقات تروریستی مورد حمایت این کشور را به عنوان عاملان اصلی تلفات غیر نظامیان در افغانستان عنوان می کردند.”

این نهاد تاکید کرده است که احتمال می رود که برنامه‌ی بزرگی در راستای تضعیف نیروهای امنیتی افغانستان در مرحله ای اجرا گذاشته شده باشد که از دید مردم افغانستان مردود است. مسوولان این شبکه خواستار تغییرات در رهبری ارگان های امنیتی کشور به خصوص وزارت دفاع ملی و وزارت داخله کشور شده است.

به باور این نهاد، دوام سرپرستی بی قید و شرط در وزارت دفاع ملی، باعث شده است که از یک طرف بر تعداد سربازان خیالی افزوده شود و از سوی دیگر مدیریت امنیتی و تامین ثبات کشور از دست حکومت گران افغانستان خارج شود.

شبکه جوانان فعال برای تغییر و اصلاح تاکید کرده که سرپرست وزارت دفاع ملی، وزیر داخله و رهبران حکومت باید در رابطه به هزاران سرباز که وجود ندارند و بنام شان امکانات و پول هزینه می شود، پاسخ روشن به ملت افغانستان ارایه کنند.

این شبکه، از وضعیت امنیتی کشور ابراز نگرانی کرده و از حکومت خواسته تا میزان آمادگی های شان را برای مقابله با تهدیدات امنیتی پیش رو، اعلام کند.

مطالب مرتبط