اشرف غنی: افغانستان پس از طالبان از سوی نخبگان یغماگر گروگان گرفته شده است

رییس جمهور غنی، در گفتگو با یک روزنامه آلمانی گفته است که افغانستان پس از طالبان، از سوی نخبگان یغماگر به گروگان گرفته شده است.ejmameli550300-20130721-151723

به گفته آقای غنی، میلیون ها دالر پول کمک شده از سوی کشورهای خارجی، از سوی این گروه دزدی شده است.

آقای غنی، هفته گذشته برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان رفت.

او در مصاحبه ای با روزنامه “زود دویچه سایتونگ” درباره فساد گسترده در افغانستان سخن گفت که این روزنامه، مصاحبه با رییس جمهوری افغانستان را امروز، سه شنبه نشر کرد.

اشرف غنی در مصاحبه اش،‌ گفته است که می خواهد با فساد اداری در افغانستان مبارزه کند و کشورش را از چنگ “نخبگان یغماگر” به گفته او، نجات دهد.

آقای غنی گفته است:” پس از سقوط طالبان باوجود میلیاردها دالر کمک خارجی به افغانستان، زندگی عادی مردم تغییر نکرده و ۴۱ درصد از باشندگان کشور، در زیر خط فقر قرار دارند که با در آمد ۱٫۲۵ دالر در روز، زندگی می کنند.”

رییس جمهور افغانستان در مورد فرار شهروندان کشورش به کشورهای اروپایی، گفته است که این مساله وحشتناک است.

او گفت:” با این حال، باید در نظر داشته باشیم که در مقابل هر شهروند افغانی که کشور را ترک می‌کنند صدها شهروند دیگر افغانستان وجود دارند که می‌خواهند در کشور شان بمانند.”

این گفته‌های رییس جمهور اشرف غنی درحالی بیان شده است که مطابق ارزیابی دیدبان شفافیت جهانی، افغانستان از نگاه فساد اداری در درجه سوم قرار دارد.

شماری از آگاهان براین باورند؛ در جریان یک سالی که از دوره حکومت آقای غنی گذشته است نیز تغییری در این موقف و میزان فساد اداری در افغانستان به وجود نیامده است.

مطالب مرتبط