طالبان گزارش سازمان ملل را در مورد تلفات غیرنظامیان، جانبدارانه خواند

طالبان پس از نشر گزارش یوناما در مورد تلفات غیر نظامیان در سال 2015 که در آن  گفته شده 65 درصد از غیرنظامیان توسط طالبان کشته شده اند را رد کرده است.

101842

ذبیح الله مجاهد سخنگوی این گروه گفته است، گزارش سازمان ملل که در آن گفته شده مسوول قتل 65 درصد کشتار غیرنظامیان در سال 2015 طالبان هستند جانبدارانه بوده و توسط نظامیان خارجی مستقر در افغانستان ترتیب شده است.

دیروز گزارشی از تلفات غیرنظامیان در سال 2015 که توسط یوناما و کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل ترتیب شده بود، منتشر شد. در این گزارش گفته شده 65 درصد از تلفات غیرنظامیان توسط گروه های مخالف دولت، 17 درصد آن توسط نیروهای نظامی حامی دولت 14 درصد آن توسط نیروهای دولتی و 2 درصد آن توسط نیروهای خارجی صورت گرفته است.

 ریاست جمهوری و ریاست اجراییه دولت افغانستان نیز در مورد کاهش دو درصد از تلفات غیر نظامیان توسط طالبان در سال گذشته میلادی را که در گزارش سازمان ملل گفته شده را رد کرده گفته اند کاهش تلفات توسط طالبان ناشی از فرار و بیجاشدن غیرنظامیان بوده است نه اینکه طالبان به کاهش تلفات غیرنظامیان توجه داشته است.

نیکولاس هیسم  نماینده سازمان ملل در این گزارش گفته بود دریافت های این گزارش واقعی بوده و در آن تردیدی در آن نیست و پیش از نشر آن محتوای آن با طرف های درگیر در جنگ افغانستان از جمله طالبان در میان گذاشته است.

مطالب مرتبط