در یک ابتکار تازه: والی تخار به کودکان کارگر رخصتی چند ماهه داد

والی ولایت شمال شرقی تخار، در یک ابتکار تازه، شماری از کودکانی که مشغول کارهای سخت بودند را با پرداخت معاش چندماهه شان، رخصتی داد.12743878_829077877204017_3653698019756151938_n

به گزارش افق٬ محمد یاسین ضیا، از این کودکان خواست تا در این مدت در کنار خانواده های شان بوده و استراحت کنند.

والی تخار، امروز سه شنبه، با گشت و گذار در مرکز این ولایت، با شماری از کودکانی که مشغول کارهای سخت بودند دیدار کرده و چندین ماه معاش شان را شخصا پرداخت کرد.

او از این کودکان تعهد گرفت که در چندماه آینده، دیگر کار نکرده و در کنار خانواده های شان باشند.

یاسین ضیا والی تخار، در حالی به کودکانی که مشغول کارهای شاقه هستند کمک کرده است که شمار زیادی از کودکان در افغانستان، مشغول کارهای سخت و طاقت فرسایی هستند.

اگرچه تاکنون امارهای رسمی در باره شمار کودکان مشغول به کار در افغانستان در دست نیست اما، تخمین زده می شود که صدها هزار کودک، برای تامین نیازهای خانواده های شان مشغول به کار هستند.

یاسین ضیا که به تازگی در یک نظر سنجی مردمی، بعنوان والی برتر ولایت های شمالی کشور برگزیده شده است، همواره ابتکارات جالبی را در این ولایت روی دست گرفته است.

بنا بر گزارش ها، آقای ضیا، شخصا در میان مردم حضور یافته و به مشکلات آنان رسیدگی می کند و در موارد عاجل، شخصا اقدام می کند.

شماری از باشندگان ولایت تخار، فعالیت های چندماهه آقای ضیا را برای برقراری امنیت در این ولایت، مفید و موثر خوانده اند.

یاسین ضیا، معاون پیشین ریاست امنیت ملی و از والیان جوانی است که کارکردهایش، مورد توجه باشندگان ولایت تخار قرار گرفته است.

مطالب مرتبط