جنرال کمپیل: دیگر خروج از افغانستان مطرح نیست

قومندان عمومی نیروهای ائتلاف در افغانستان٬ امروز رد گفتگویی به نیویورک تایمز گفته است دیگر  طرح خروج  نیروهای  ائتلاف از افغانستان مطرح نیست.Снимок экрана 2016-02-14 в 8.03.10

به گزارش افق به نقل از نیویورک تایمز٬جنرال کمپیل قومندان عمومی نیروهای  ائتلاف یک ونیم سال پیش به کابل آمده بود تا جنگ در افغانستان را پایان دهد.

این مقام بلند پایه امریکایی در آستانه واگذاری مسئولیت خود در افغانستان  به جانشین خود گفت: ما برای این که بمانیم اینجا(افغانستان) هستیم!
رسانه های امریکا ازتقرر جنرال جان دبلیو نیکولسن  به جای جنرال جان  کمپیل به عنوان قومندان عمومی نیروهای ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا در افغانستان در این سمت خبر می دهد و جنرال جان دبلیو نیکولسن در اوایل ماه مارچ آینده کار خود را آغاز خواهد کرد.
کمپبل در جریان آنچه که آخرین کنفرانس خبری‌اش با رسانه ها در این سمت قلمداد میشد، گفت: نه فقط آمریکا بلکه کل جامعه بین‌الملل در حال حاضر مشغول صحبت درباره تعهد بلندمدت به افغانستان هستند.
وی ادامه داد: من میخواهم هم به مردم افغانستان اطمینان داده و هم در پیامی به طالبان بگویم: در سال ۲۰۱۵ آنها فکر می‌کردند که همه افغانستان را ترک خواهند کرد اما الان می‌گویم می‌توانید به انتظار برای چنین اتفاقی ادامه دهید اما چنین چیزی دیگر مطرح نیست.
کمپبل خاطر نشان کرد، اختیاراتی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به وی در مورد هدف قرار دادن شبه نظامیان داعش در افغانستان از طریق حملات هوایی و عملیات نیروهای ویژه داده کاملا ضروری بوده‌اند زیرا داعش امیدوار است که از خاک افغانستان برای برنامه ریزی و هماهنگ کردن حملاتش علیه اروپا و آمریکا استفاده کند.
این جنرال آمریکایی خاطر نشان کرد، بزرگترین وظیفه نیروهای ائتلاف در افغانستان در یک سال آینده مربوط به ماموریت آموزش اردوی ملی افغانستان برای جنگ ادامه‌ دارش با طالبان است.
کمپبل تصریح کرد، ائتلاف نظامی در افغانستان در تدارک خود برای یک سال دشوار دیگر، در حال اعزام چند صد مشاور بیشتر به ولایت هلمند است که اخیرا برخی از شدیدترین درگیری‌ها طی ۱۴ سال جنگ در افغانستان در آن رخ داده است.
کمپبل نسبت به قابلیت اردوی افغانستان برای برقرار کردن ثبات ابراز خوشبینی کرده و گفت: طالبان شکست ناپذیر نیست و نیروهای امنیتی افغان می‌توانند آنها را شکست دهند.

مطالب مرتبط