سفیر جدید افغانستان در پاکستان با لوی درستیز ارتش پاکستان دیدار کرد

عمر زاخیلوال سفیر جدید التقرر افغانستان در پاکستان امروز شنبه ۲۴ دلو ۱۳۹۴ با لوی درستیز پاکستان دیدار و گفتگو کردند.12742814_1040436192679381_8036341818844613681_n

به گزارش افق عمر زاخیلوال سفیر جدیدو نماینده ویژه رییس جمهور کشور در امور پاکستان با راحیل شریف لوی درستیز ارتش پاکستان دیدار وگفتگو کردند.
اقای زاخیلوال در صفحه فیسبوک خود نوشته است که محور گفتگوهای عمر زاخیلوال و راحیل شریف در این دیدار بر روند مذاکرات صلح حکومت افغانستان و طالبان بوده است.
در این دیدار  اقای زاخیلوال و شریف در مورد مشکلات امنیتی موجود میان دو کشور و اقدامات آینده برای “نقشه راه صلح” افغانستان در چارچوب مذاکرات چهارجانبه تأکید شده است.
عمر زاخیلوالدر این دیدار  در مورد تجارت، ترانزیت، مسئله مهاجرین، بهبود روابط دو جانبه و ایجاد فضاى اعتماد بین کابل و اسلام‌‌آباد صحبت کرده‌اند.
سفیر افغانستان در پاکستان  دیدار با راحیل شریف لوی درستیز ارتش پاکستان و مذاکرات انجام شده را امیدوار کننده  خوانده است.

 سال  گذشته محمود کرزی عمر زاخیلوال، وزیر مالیه اسبق کشور را دزد بی پیشینه تاریخ افغانستان گفته بود.

محمود کرزی برادر رییس جمهور کرزی در گفتگویی بارسانه ها گفته بود حضرت عمر زاخیلوال یک دزد است.

محمود کرزی گفته بود: ” یکی از این دزدان وزیر مالیه ما و شما است و این آدم دزدی را به راه انداخته است که تاریخ نداشته است.”

زنده گی نامه زاخیلوال

حضرت عمر زاخيلوال پسر محمد عمر  متولد سال ١٣۴٦ است و  تعلیمات ابتدای خویش را در ولایات کنر، پروان، پنجشیر و ننگرهار به اتمام رسانیده است.
اقای عمر زاخیلوال بعد از تهاجم شوروی به پاکستان کوچید و  سپس به کانادا رفته و لیسانس از پوهنتون وینی پیگ، ماستری از پوهنتون کوین و دکتورا را از پوهنتون كارليتن شهر اوتاوا آن کشور گرفته است.

 زاخیلوال نخست به حیث مشاور ارشد وزير انكشاف دهات، سپس رئیس ادارۀ حمايۀ از سرمایه‌گذاری افغانستان یا (آیسا) و عضو شورای عالی د افغانستان بانک ایفای وظیفه نمود. بعدا به حیث مشاور ارشد اقتصادى رئیس جمهور افغانستان مقرر شد.

حضرت زاخیلوال در  سال ١٣٨٧ از طرف حامد کرزی به حیث سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوری تعین گردید و در همان سال  وزیر مالیه افغانستان شد.

 

مطالب مرتبط