اشرف غنی در کنفرانس مونیخ:القاعده درحال تجدید قواست

محمد اشرف عنی رئیس جمهور کشور که در پنجاه و دومین کنفرانس امنیتی مونیخ” اشتراک کرده است امروز جمعه سخنان خود در رابطه به مسایل مهم جهان به ویژه مبارزه با تروریزم، بحران مهاجرت و ثبات منطقوی صحبت کرد.12715858_1040094909380176_8857884930381382187_o

به گزارش افق به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره: اشرف غنی رئیس جمهور کشور که در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت کرده است٬ امروز در سخنرانی خود گفت: جنگ در افغانستان در رسانه ها به عنوان جنگی داخلی شمرده می شود درحالیکه اینگونه نیست. رییس جمهور کشور افزود٬ درحالی که تمرکز جهان  مبارزه علیه گروه تروریستی داعش است، گروه تروریستی القاعده درحال تجدید قواست.
اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان گفته است، سال گذشته زمانی که ما در مورد داعش در افغانستان هشدار دادیم، چنین ذهنیتی به میان آمد که گویا رئیس جمهور افغانستان میخواهد توجه جهانی را به افغانستان جلب کند.

آقای غنی افزود “امیدوارم که امروز کسی این را موضوع را رد نکند”.
رئیس جمهور غنی، گفت که تمام کشور های منطقه به شمول روسیه، چین و سایر کشور ها به ویژه پاکستان، ناقضین شان را به افغانستان می فرستند.
غنی افزود که القاعده از بین نرفته است و زمانی که “ما” بر تهدید داعش تمرکز داشتیم القاعده دوباره منسجم شد و اکنون “ما” باید به تهدید القاعده جدید نیز رسیدگی کنیم.
رئیس جمهور غنی گفت که تحریک طالبان پاکستان و شبکه های حقانی و سایر گروه ها، تهدید مشترک بود و اقتصاد جرمی، سکوی مشترک را برای این جنبش ها فراهم میسازد.

او علاوه کرد که مهاجرین، مواد مخدر و قاچاق بخش های از نتیجه فعالیت این گروه های تروریستی همین شبکه اند.
اشرف غنی در ختم سخنانش از کشور ها، نهاد ها و جوامع مدنی تقاضا کرد تا برای حمایت از افغانستان در راستای مبارزه با موجی از خشونت ها، با استفاده از هر نوع ابزار، کمک کنند.

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام روز گذشته پنج شنبه ۲۲ دلو ۱۳۹۴ به وقت محلی وارد شهر مونیخ کشور آلمان  گردید.

محمد اشرف غنی  در  پنجاه و دومین کنفرانس امنیتی مونیخ” اشتراک کرده و در آنجا دیدگاه افغانستان را در رابطه به مسایل مهم جهان به ویژه مبارزه با تروریزم، بحران مهاجرت و ثبات منطقوی بیان کرد.

مطالب مرتبط