اشرف غنی: از دست آوردهای نیروهای امنیتی در میدان سیاست پاسداری خواهد شد

وزارت دفاع ملی امروز  تجهیزات نیروهای هوایی کشور را به نمایش گذاشت. در این مراسم رییس جمهور اشرف غنی نیز سخنرانی نمود. رییس جمهور گفت  نیروهای هوایی افغانستان در گذشته بزرگ و قوی بود اما کوتاه نظری و عدم تعهد، این نیروها را از بین برد و اکنون دوباره احیا می‌شود.

????????????????????????????????????

رییس جمهور در سخنرانی خویش گفت این بخش نخست از نمایش قوایی هوایی افغانستان و بخش بعدی آن بار دیگر به نمایش گذاشته می‌شود. رییس جمهور گفت مردم افغانستان جنگ نمی‌خواهند و برای ایجاد صلح در کشور تلاش می‌نماید. او همچنان تاکید کرد  از دست آوردهای نیروهای امنیتی در میدان سیاست پاسداری خواهد شد.

عبدالوهاب وردک فرمانده عمومی نیروهای هوایی کشور نیز در این مراسم در مورد نیروهای هوایی معلومات داد و گفت این نیروها در چهار مرکز ، دو مرکز در کابل، یکی در قندهار و دیگری در و لسوالی شیندند هرات متمرکز شده اند.

آقای وردک در مورد تجهیزات و توانمندی نیروهای هوایی گفت این نیروهای با امکانات ویژه مجهز هستند و اکنون صدها نیروی هوایی دیگر در حال آموزش می‌باشند.

افغانستان در جریان جنگ‌های سال‌های دهه نود میلادی تمامی تجهیزات و نیروهای هوایی و زمینی خویش را از دست داد و پس از سقوط طالبان و تشکیل دولت با کمک‌های خارجی دوباره توانسته که تجهیزات و نیروهای هوایی خویش را تقویت و باز سازی کند.

بربنیاد اطلاعاتی که اداره بازرسی امریکا (سیگار) اعلام کرده است اکنون افغانستان دارای 105 هلی‌کوپتر مختلف النوع و چهار هوا پیمایی  C-۱۳۰ می‌باشد.

به تازه‌گی هند سه هلی کوپتر MI-۲۵ به افغانستان داده و  و امریکا چهار فروند هواپیمای جنگی A-۲۹ تحویل داده و قرار است 16 هواپیمایی دیگر را نیز به قوایی افغانستان کمک کند. اشرف غنی رییس جمهور کشور در سخنرانی خویش گفت بعد از رسیدن این هواپیماها، نیروی هوایی افغانستان قویتر می‌شود.

مطالب مرتبط