سفیر ایران در کابل: افراط گرایی تهدید رو به گسترش در منطقه است

از سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران امروز در آن کشور و در سفارت این کشور در کابل تجلیل شد. در مراسم تجلیل از سالروز پیروزی جمهوری اسلامی ایران در سفارت این کشور در کابل شخصیت‌های سیاسی، رهبران سابقه جهادی افغانستان و از جمله عبدالله عبدالله رییس اجراییه، صبغت الله مجددی رییس جمهور پشین افغانستان شرکت کرده بودند.

12714013_568741256614111_1152528210_n

محمد رضا بهرامی سفیر ایران، در این مراسم سخنرانی کرد و گفت « امروزه تهدیدهای جدیدی در قالب افراط‎ گرایی که عمدتا منبع  وریشه خارجی داشته به یکی از نگرانی‌های عمده درمنطقه تبدیل شده است، در صورت گسترش آن بیم آن می‌رود که دامنه‌ای آن از مرزهای منطقه خارج و گسترش یابد».

 سفیر ایران در ادامه، از کشورهای منطقه برای مبارزه با افراط گرایی خواستار همکاری جدی و متعهدانه با این معضل شد و گفت «مبارزه با گروه‌های افراط ‌‌گرا و تروریست از اولویت‌های سایت خارجی جمهوری اسلامی ایران است».

عبدالله رییس اجراییه کشور نیز در این مراسم صحبت کرد و پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به مردم و دولت آن کشور تبریک گفت و افزود هرچه زمان گذشته است روابط میان افغانستان و ایران بهبود یافته و ایران درعمل رابطه‌ دوستانه‌ی خویش را با افغانستان ثابت ساخته است.

از سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران امروز در ایران نیز به طور با شکوه و با حضور میلیون‌ها شهروند این کشور در تهران گرامی داشته شد. در این مراسم از شهدا و جان بازان این کشور قدرانی شد.

سی و شش سال پیش آیت الله خمینی رهبرفقید ایران در ماه حوت به تهران آمده و مردم از او حمایت کرده و در نتیجه حکومت رضا شاه پهلوی سقوط کرد و در 22 دلو 1358 نظام جمهوری اسلامی در ایران به جود آمد. ایرانی‌ها هرسال در همین روز از سالروز استقرار جمهوری اسلامی در کشور شان تجلیل می‌نمایند.

مطالب مرتبط