وزارت دفاع: بی‌توجهی به تداوی خانم یک افسر اروی ملی؛ بررسی می‌شود

دیروز خبر و ویدیویی را یکی از رسانه‌های کشور به نشر رساند که یک افسر اردوی ملی افغانستان همسرش را به بیمارستان سرداردمحمد داوود که از بیمارستان‌های بزرگ افغانستان در کابل می‌باشد برای ولادت می‌برد اما مسوولان از بستر شدن  همسر این افسر در این بیمارستان خود داری می‌نمایند.

لوگوی وزارت فاع

بستگانش مجبور می‌شوند که در صحن این بیمارستان برای ولادت این خانم دست به کار شوند. ویدیویی که به نشر رسیده نشان می‌دهد تنها شماری از داکتران برای ولادت این خانم همکاری اندک می‌نمایند و اما او را برای ولادت کودک‌ش در محل زایمان در بیمارستان نمی‌برند.

نشر این خبر و ویدیو از صحنه ولادت این خانم، در شبکه‌های اجتماعی، واکنش گسترده را به دنبال داشت و همه بی‌توجهی مسوولان بیمارستان سردار محمد داود را محکوم کردند و خواستار پیگیری این مساله شدند.

وزارت دفاع ملی افغانستان به دنبال نشر این خبر واکنش نشان داده و امروز با نشر خبرنامه‌ی گفته است در مورد اجتناب از تداوی همسر یکی افسران اردوی ملی از سوی داکتران و مسوولان بیمارستان سردارد محمد داوود، یک هیات با صلاحیت موظف شده و این موضع را تحقیق می‌کند  در صورتی که ثابت شود داکتران و مسوولان بیمارستان همکاری نکرده اند باید نهادهای عدلی آنها را مجازات کنند.

رسیدگی به بیماران بدون در نظرداشت وابستگی و به هر دلیل دیگر از وظایف مسلکی داکتران و نهادهای صحی می‌باشند. هر زمانی که بیماران به مراکز صحی مراجعه می‌کنند پزشکان و مراکز صحی مکلف می گردند که با بیماران همکاری نمایند.

نشر خبر عدم همکاری در رسیدگی صحی به ولادت همسر یکی از افسران اردوی ملی درحالی به نشر می‌رسد که هر روز سربازان و افسران افغانستان در مقابل گروه‌های شورشی و برای تامین امنیت این کشور جان‌های شان را قربانی می‌نمایند.

مطالب مرتبط