جنرال پنتاگون در کنفرانس زنده٬ از هوش رفت

در یک کنفرانس مطبوعاتی که در مرکز پنتاگون  برگزار شدجنرال جیمز مارتین حالش خراب  و از هوش رفت.b_f47c1f3187149f300c00af7844c8a4d0

به گزارش افق به نقل از روسیه امروز٬ جنرال جیمز مارتین امروز در کنفراس مطبوعاتی که برای پیش نویس بودجه هوایی نیروهای امریکا برگزار شده بود ناگهان از هوش رفت و نیروهای  امداد سریع او را به شفاخانه انتقال داده و بستری کردند.

روسیه امروز می نویسد اقای جیمز مارتین قبل از از دست دادن هوشیاریش در مورد برنامه جنگنده  F-35 ، که بارها و بارها هدف انتقاد ومظبوعات آمریکایی  ومطبوعات خارجی قرار گرفته شده بود صحبت می کرد.

این کنفرانس که برای آشنایی روزنامه نگاران برای  بودجه هوایی نیروهای امریکا دایر شده بود که در طی آن جنرال جیمز مارتین  با پروژه بودجه دفاعی  صحبت می کرد.

مقام های پنتاگون تا کنون در مورد صحت و علت این حادثه چیزی نگفته است.

اما یکی از همگاران جنرال جیمز مارتین پس از پایان این گنفرانس گفته است.( صحبت در مورد F-35 به گجا ختم می شود).

مشخصات عمومی جنگنده إف ۳۵

اف-35 صاعقه ( F-35-Lightning): هواپیمای اف-35 ساخت شرکت Lockheed Martin با همکاری شرکت‌های بزرگ دیگر همچون نورثروپ گرومن واقع در آمریکاست،F-35  یک جنگنده نسل پنجم و تک‌سرنشین و تک موتوره و اولین جنگنده چندمنظوره نسل پنجمی محسوب می‌شود. البته در راستای ساخت این هواپیما تقریباً یک ائتلاف بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در این پروژه عظیم شرکت داشته‌اند که از جمله آن کشورها می‌توان به انگلستان، دانمارک، کانادا، ترکیه، ایتالیا، استرالیا، اسرائیل و … اشاره کرد.

از ویژگی‌های این هواپیما می‌توان به‌صورت کلی به مافوق صوت بودن، رادارگریز بودن، چندمنظوره بودن ( برتری هوایی، فرماندهی نیروها، حملات هوا به زمین، حملات هوا به دریا، جنگ الکترونیک )،عمودپرواز بودن (در برخی از مدل‌ها)، دارای کابینه مجهز به آخرین سامانه‌های جنگی و چندبعدی، چابکی بسیار  زیاد، توانایی پرواز و فرود بر روی باندهای کوتاه ( ویژه استفاده در ناوهای هواپیمابر)  اشاره کرد.

در مجموع به ادعای شرکت Lockheed Martin شرکت سازنده اف-35 این جنگنده تنها هواپیمای نسل پنجم چندمنظوره جهان محسوب می‌شود.

مشخصات هندسی

 از نظر ابعادی این جنگنده دارای 15.6 متر طول و 4.36 متر ارتفاع و فاصله بین دو بال 10.7 متر و مساحت سطح بال 42.7 مترمربع و طول دم افقی 6.65 متر و وزن خالی 32300 پوند و ظرفیت حمل 13100 پوند سوخت و توانایی حمل 6800 کیلوگرم مهمات است.

نوع تسلیحات مورداستفاده

درباره تسلیحات مورداستفاده در جنگنده‌ها می‌شود بحث‌های فراوانی انجام داد ولی اگر بخواهیم به‌صورت عمومی صحبت کنیم این تسلیحات به سه گروه عمده تقسیم‌بندی می‌شوند که عبارت است از تیربار هواپیما که برای جنگ‌های در فاصله کوتاه مورداستفاده قرار می‌گیرد، موشک‌های هوا به هوا که برای جنگ‌های هوایی برای فاصله‌های متفاوت مورداستفاده قرار می‌گیرند (که البته این موشک‌های هوا به هوا خود به دو دسته راداری و حرارتی تقسیم‌بندی می‌شوند)، و همچنین موشک‌های هوا به زمین که آن‌ها نیز تقسیم‌بندی‌های خود را دارند. در کل این جنگنده به‌صورت استاندارد توانایی حمل 2 موشک فوق پیشرفته هوا به هوای AIM 120 و همچنین دو بمب هوشمند قابل هدایت 1000 پوندی GBU-32 است.

مطالب مرتبط