یکی از رهبران القاعده در فهرست تحریم امریکا قرار گرفت

این رهبری القاعده که در فهرست تحریم‌های امریکا قرار گرفته است سلام محمد نجیم الحیابی نام دارد و تا سال 2009 در شرق افغانستان فعالیت داشته و به عنوان یکی از رهبران این این گروه فعالیت می‌کرده است.

Logo-al-Qaeda

وزارت دارایی امریکا دیروز اعلام کرده است که سرمایه سلام محمد نجیم الدین حیابی بسته خواهد و هیچ کسی اجازه ندارد که با این فرد معامله کند.

آدم‌ذوبین معاون جلوگیری همکاری استخباراتی این وزارت گفته است رهبران دیگر القاعده و هم‌پیمانانش نیز شامل این فهرست خواهد شد.

گفته می‌شود این رهبر القاعده که نامش در فهرست تحریم‌های امریکا قرار گرفته است با تروریستان همکاری مالی داشته است و در سال 2009 در شرق افغانستان به نفع این گروه فعالیت می‌کرده است.

القاعده یکی از گروه‌های تروریست مذهبی می‌باشد، بعد از آن‌که برج‌های پنتاگون و تجارت جهانی توسط این گروه در یازده‌هم سپتامبر سال 2001 در یک حمله هوایی تخریب شد. امریکا با این گروه اعلام جنگ کرد، در آن زمان اسامه بن لادن رهبر این گروه در افغانستان بود و طالبان به او پناه داده بود. طالبان به درخواست امریکا مبنی بر تحویل او به امریکا خود داری کرد و القاعده اعلام حمایت کرد. پس از آن امریکا ایتلاف مبارزه با تروریزم تشکیل داد و این ایتلاف برای مقابله با طالبان درافغانستان حمله نظامی نمود و حکومت طالبان سرنگون شد.

مطالب مرتبط