اسدالله عمر خیل به عنوان والی قندز تعیین شد

پس از گذشت ماه‌ها زمان از برکناری والی پشین قندز، والی جدید برای این ولایت از سوی رییس جمهور محمد اشرف غنی  تعیین شده است.

12592494_677114675764976_7127903078418869735_n

سید ظفر هاشمی معاون سخنگوی رییس جمهور در صفحه‌ای تویتر خویش نوشته است اسدالله عمر خیل از طرف رییس جمهور به عنوان والی جدید قندز تعیین شده است. در همین مورد معاون سخنگوی ریاست اجراییه، جاوید فیصل نیز در تویتر خویش گفته است در تعیین شدن آقای عمر خیل به عنوان والی قندز، غنی و عبدالله مواقفت داشته اند.

ولایت قندز در ششم ماه میزان امسال به دست طالبان سقوط کرد و در آن هنگام والی قبلی این ولایت، عمر صافی در آن ولایت نبود در تاجکستان به سر می‌برد. بعد از چند روز،  این شهر در نتیجه‌ای عملیات نیروهای امنیتی دو باره از کنترول طالبان خارج شد. والی این این ولایت از طرف رییس جمهور برکنار شد.

از آن زمان تاکنون این ولایت به طور سرپرست اداره می‌شود و علت تاخیر در تعیین والی جدید برای این ولایت اختلاف نظر میان هر دو رهبر حکومت گفته می‌شد.

اکنون آنگونه که معاون سخنگوی ریاست اجراییه گفته، والی جدید قندز با هماهنگی و موافقت هر دو مقام ارشد حکومت تعیین شده است.

آقای اسدالله عمر خیل والی جدید قندز یکی از اعضای جمعیت اسلامی است و با رهبر فقید این حزب، برهان الدین ربانی رابطه نزدیک داشته است.

ولایت قندز درحالی صاحب والی جدید می‌گردد، که به حمدالله دانشی که در این مدت سرپرست این ولایت بوده گفته است طالبان تا نزدیکی‌های مرکز این ولایت نفوذ دارند.

همچنان پیش از گفته‌های آقای دانشی شهروندان قندز بارهار هشدارداده بودند که قدرت طالبان دارد در این ولایت بیشتر می شود. حال دیده شود که با شروع به کار والی جدید با این چالش‌ چگونه برخورد می‌گردد.

مطالب مرتبط