کشته و زخمی شدن بیش از ۴۰۰ تن درزمین لرزه ی تایوان

زمین‌لرزه‌ ای بسیار شدید  در اولین ساعات امروز شنبه ۱۷ دلو ۱۳۹۴ بخش های از کشور تایوان را به شدت تکان داد و خسارات جانی و مالی برجای گذاشت.019030519_30300

به گزارش افق  به نقل از شبکه یک روسیه زمین لرزه ای با شدت ۶,۴ درجۀ ریشتر  صبح امروز در ۲۷ کیلومتری شمال شرق ولسوالی پینگتونگ در عمق ۱۷ کیلومتر زمین  در جنوب  کشور تایوان رخ داده است و تا کنون  بیش  تر از ۴۰۰ کشته و زخمی برجای گذاشت.

مقام های حالت اضطرای کشور تایوان اعلام کرده اند در این زمین لرزه تا کنون  ۹ ساختمان کاملان تخریب  و دیگر ساختمان ها نیز آسیب دیده اند. امار تلفات تاکنون ۱۱ تن کشته و ۴۱۴ تن دیکر زخمی گردیده اند.

تاکنون نزدیک به ۲۰۰ تن از زیر آوارهای ساختمان ۱۷ طبقه ای که در این زمین لرزه تخریب شده بود نجات داده شده اند و تلاش برای نجات افراد ناپدید شده همچنان ادامه دارد.
در حال حاضر صدها تن از آتش‌نشان‌ها و نیروهای نظامی تایوان در تلاش نجات شماری از افرادی هستند که در زیر آوار گیر مانده‌اند.

مقام های محلی کشور تایوان  گفته اند در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ آتش‌نشان برای کمک به آسیب دیده کان و نجات افراد زیر اوار در حال کار هستند.

کشور تایوان ٬جمهوری چین، که با نام‌های تایوان، چین تایپه و چین ملی و فُرمُز نیز شناخته می‌شود، کشوری در شرق آسیا است که از جزایر تایوان، پنیگو،  کینمن٬ ماتسو و تعدادی جزیرهٔ کوچک دیگر تشکیل می‌شود که همگی در سواحل شرقی سرزمین اصلی چین واقع شده‌اند.

این کشور از راه دریا از غرب با جمهوری خلق چین ، از شمال شرق با جاپان و از جنوب با فلیپین همسایه‌است.

دولت جمهوری چین در ۱۰ اکتبر ۱۹۱۱ در پیخیزش ووجانگ تشکیل شد و در ۱ ژانویه ۱۹۱۲ رسمیت یافت. این دولت در گذشته سرزمین اصلی چین و جمهوری مغولستان را در بر می‌گرفت. این کشور پس از پایان جنگ جهانی دوم مجمع‌الجزایر تایوان و پنگو را ازجاپان باز پس گرفت و قانون اساسی جدیدی را در سال ۱۹۴۷ به تصویب رسانید. اما در پی جنگ داخلی چین در سال ۱۹۴۹،حزب ناسیونالیست چین (کومینتانگ) حزب حاکم کشور تمامی سرزمین اصلی این کشور را به حزب کمونیست چین واگذار کرد. در نتیجه دولت جمهوری چین به ریاست  چیانگ کای شک در جزیرهٔ تایوان مستقر شده و شهر تایپهرا به عنوان پایتخت موقت دولت در تبعید این کشور برگزید و خود را همچنان دولت مشروع سرزمین اصلی چین و مغولستان می‌دانست. این در حالی‌ست که از آن هنگام تاکنون دولت جمهوری خلق چین بر سرزمین اصلی حکومت می‌کند.

دولت تایوان در اوایل دوران جنگ سرد از سوی بسیاری از کشورهای غربی و سازمان ملل متحد تنها دولت مشروع چین شناخته می‌شد. این دولت از اعضای مؤسس سازمان ملل بود و تا سال ۱۹۷۱ عضو دائم شورای امنیت بود اما در این سال از این سازمان اخراج شده و کرسی این کشور به دولت جمهوری خلق چین واگذار شد.

مطالب مرتبط