دوستم : به وعدهایی که در انتخابات داده بودیم عمل نتوانستیم

جنبش ملی اسلامی  به رهبری جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری امروز سومین کنگره جوانان خویش را تحت نام «جنبش جوانان» در کابل دایر کرد.

12674090_1127606547272976_124745597_n

جنرال دوستم رهبر این حزب و معاون اول ریاست جمهوری در این همایش شرکت کرد و سخنرانی نمود. آقای دوستم درسخنرانی خویش خطاب به جوانان آنها را ترغیب به تحصیل و بالابردن ظرفیت‌های شان نمود و گفت باید جوانان تا سطح دکترا تحصیل نمایند.

جنرال دوستم خطاب به جوانان و مردم خویش اعتراف کرد و گفت« به وعده‌هایش که در دوره انتخابات داده بودیم ده درصد آن را عملی کرده نتوانسته ایم ، به همین خاطر خود را درگوشه می‌گیریم،آفتاب به دو انگشت پنهان نمی‌شود» دوستم  هوشیارانه مردم و جوانان را ترغیب به حوصله مندی و مبارزات بنیادی نمود که تا به خواست‌های کامل شان برسند.

معاون اول ریاست جمهوری از جوانان جنبش و مردم خویش خواست که در انتخابات مجلس نمایندگان برای یک مبارزه سیاسی بنیادی شرکت کنند و گفت در انتخابات مجلس نمایندگان دخترش راحله دوستم و باتور دوستم شرکت خواهند کرد.

دوستم بیان داشت باید رهبران برای ساختن آینده پیشگام‌تر باشند. من به خاطری فرزندم را در میدان جنگ، درفاریاب بردم که همراه با نیروهای امنیتی مبارزه کند و این یک عمل تشریفاتی نبود.

جنرال دوستم در مورد اعتراض و نارضایتی اش از حکومت وحدت ملی نیز اشاره کرده و گفت اینکه گفته می شود که جنرال دوستم از حکومت بیرون می‌شود واقعیت ندارد، از حکومتی که برای ساختن آن تلاش کرده ایم آن را رها نمی‌کنیم و اما حرف و انتقادهایی که داریم آن را مطرح می‌کنیم.

او همچنان یاد آور شد که از رییس جمهور خواسته بود که وزارت اطلاعات و فرهنگ به عنوان وزارت اطلاعات و فرهنگ و جوانان مبدل شده تا برای جوانان زمینه بیشتری فراهم شود که برای کشور مصدر خدمات بیشتر گردند.

جنرال دوستم از سیاست مداران قومش و جنبش ملی خواست که برای فعالیت‌های سیاسی آمادگی بگیرند و تنها به کار در ادارات دولتی اکتفا نکنند.

در سومین کنگره جوانان جنبش ملی که امروز در کابل  برگزار شد بیشتر از هزار جوان شرکت کرده بودند.

مطالب مرتبط