بی‌توجهی به خواست‌های جنرال دوستم علت نارضایتی او از حکومت

جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری از رهبران حکومت وحدت ملی به دلیل نه پذیرفته شدن  خواست‌ها و طرح‌هایش از سوی حکومت ناراض است.

Dostum, an ethnic Uzbek leader, Massoud, former Afghan vice president, High Peace Council chairman Rabbani talk during a ceremony in Kabul...Abdul Rashid Dostum (C), an ethnic Uzbek leader, Ahmad Zia Massoud, former Afghan vice president, High Peace Council chairman Salahuddin Rabbani (R) talk during a ceremony to formally announce the creation of Etihad in Kabul August 29, 2013. To match AFGHANISTAN-ELECTION/ Picture taken on August 29, 2013. REUTERS/Mohammad Ismail (AFGHANISTAN - Tags: POLITICS ELECTIONS)

پیش از این بارها خبرها و گزارش‌های از نارضایتی او به نشر رسیده بود اما به گونه رسمی افراد نزدیک به او نارضاینی او را مطرح نکرده بودند.

اما  بشیر احمد تیینج سخنگوی جنبش ملی که رهبری آن را جنرال دوستم به عهده دارد نارضایتی جنرال را تایید کرده و گفته است علت نارضاینی جنرال پذیرفته نشدن طرح و خواست‌هایش  از سوی رهبری حکومت است.

 سخنگوی جنبش ملی طرح‌هایی که جنرال دوستم به رهبری حکومت داده و مورد بی‌توجهی قرار گرفته، ایجاد وزارت جوانان، تشکیل نیروهای ویژه برای مقابله با طالبان که متشکل از نیروهای امنیتی باشد و در چهار زون جابجا شده و فعالیت کند، یاد کرده است که این طرح‌ها از طرف رییس جمهور تایید نشده  است.

علت نارضایتی دیگر جنرال دوستم از حکومت، کم بودن ترک‌تباران در پست های بالایی دولتی و سفارت‌ها گفته شده است و جنرال دوستم انتقاد دارد که با توجه به حمایت گسترده ترکتباران کشور از رییس جمهور وحکومت، آنها در حاکمیت نادیده گرفته شده است.

 به گفته سخنگوی جنبش ملی از خواست‌های جنرال دوستم و ترک‌تباران، در نظر گرفتن سه وزارت یکی در بخش امنیت دومی در بخش  اقتصاد و سومی در بخش تحصیل و آموزشی  به ترک تباران بوده، اما این خواست از طرف حکومت نادیده گرفته شده است.

سخنگوی جنبش ملی تحریم اشتراک در جلسات مهم دولتی را از سوی معاون اول رد کرده و گفته است تا بحال اعتراض جنرال دوستم درحد ابراز نارضایی است. اگر دولت به خواست هایش و ترکتباران توجه نکند  بعد از آن هراقدامی که صورت گیرد مسوول آن کسانی هستند که به خواست‌های معاون اول توجه نکرده اند.

مطالب مرتبط