نام گذاری یک جاده در پایتخت عربستان سعودی به نام ابوبکرالبغداری رهبرداعش

 یکی از جاده‌های ریاض پایتخت عربستان سعودی به نام ابوبکرالبغدادی رهبر گروه داعش نام گذاری شده است.

12666337_1126995607334070_2044109976_n

خبرگزاری العربیه به نقل سی ان ان گزارش داده است این جاده، در ریاض به نام رهبر داعش نام گذاری شده و اما دولت عربستان سعودی در مورد درستی و نادرسی این خبر واکنش نشان نداده است.

داعش یک گروه خشونت‌گرا است که به نام دولت اسلامی عراق و شام یاد می‌شود و این گروه درپی‌ایجاد خلافت اسلامی در سراسر کشورهای اسلامی می‌باشد که مرکز آن در عراق و سوریه باشد. این گروه تاکنون در برابر مخالفانش و کسانی که با این گروه مخالف هستند به شدید ترین نوع خشونت برخورد کرده و افرادی زیادی را در محضرعام گردن زده اند.

داعش به نام جهادالنکاح از زنان دعوت می‌کند که در صف سربازان این گروه پیوسته و نیازهای جنسی سربازان را برآورده سازند و توجیه می‌نمایند که این کارشان نوعی از جهاد می‌باشد.

افرادی به نام این گروه در ولایت ننگرهار در شرق کشور از یک سال به این سو فعالیت دارند که بیشتر این افراد پیش از این اعضای گروه طالبان بوده اند و به دلایلی به این گروه پیوسته اند.

زندانی یکی از رهبران داعش در ننگرهار در گفتگوی خویش با خبرنگار بی بی سی گفته است طالبان یک گروه محلی بوده و به این خاطر از این  گروه جدا شده و برای یک جهاد جهانی به گروه داعش بیعت کرده است.

تاکنون نیروهای امنیتی و دولت افغانستان با این گروه برخورد جدی کرده و در عملیات‌های زمینی و هوایی که انجام شده، یک رادیو و صدها افراد و هواداران این گروه  در شرق افغانستان کشته شده اند.

مطالب مرتبط