فرمانده داعش در ننگرهار، کسانی‌که از رهبریت داعش پیرونی نکنند «ناباب» هستند

«زندانی» یکی از فرماندهان گروه داعش در ننگرهار می‌گوید همه کسانی‌که از رهبر این گروه پیروی نکند «ناباب» هستند و کشتن آنها برای افراد این گروه جایز است.

160202181127_01

زندانی این گفته‌ها را در گفتگوی ویژه با جاستین خبرنگار بی بی سی بیان کرده است. این خبرنگار از  «زندانی» که پیش از این عضو گروه طالبان بوده است به داعش پیوسته پرسیده است چرا به گروه داعش پیوسته است گفته طالبان یک گروه محلی است و او خواسته است در یک  جهاد جهانی برای اسلام مبارزه کند و از این خاطر به گروه داعش یکجاشده است.

جاستین در این گزارش دریافته است که شکست طالبان و نابسامانی در رهبری این گروه باعث شده است که افراد طالبان سرخورده شود و این سرخوردگی باعث گردیده که گروه داعش از این زمینه استفاده کرده و افراد طالبان را به خود جذب نماید.

«زندانی» فرمانده گروه داعش در ننگرهار گفته است، اعضای داعش چندین جبهه جنگی را می‌خواهد درافغانستان بازکند و منتظر رهبری این گروه  می‌باشد.

زندانی در پاسخ به خبرنگار بی بی سی که بر داشت و اعمال خشونت آمیز داعش با آموزه‌های اسلامی درنتاقض نیست؟ گفته است آنچه داعش و افرادش انجام می‌دهند مطابق به اعمال حضرت محمد می‌باشد.

این رهبر داعش گفته است تلاش دارند که مناطق تحت کنترول شان را حفظ کرده و هم برای گرفتن مناطق بیشتر می‌‎جنگند.

مطالب مرتبط