شرکت برشنا: طالبان یک پایه دیگر انتقال برق را در بغلان تخریب کرده است

شرکت برشنا با نشر خبری اعلام داشته است که یک پایه دیگر انتقال برق دوباره توسط طالبان در ولایت بغلان تخریب شده است و احتمال دارد که پایه سومی هم توسط آنها تخریب گردد.

12573806_1760537820841018_4217524689977750903_n

هفته گذشته شام سه شنبه، طالبان یک پایه انتقال برق ازبیکستان را در دند شهاب الدین ولایت بغلان تخریب کردند. یک روز بعد آن، به روز چهارشنبه شرکت برشنا اعلامیه داد که نیروهای فنی این شرکت برای بازسازی آن در ساحه رفته اند و  از اینکه ساحه تحت کنترول طالبان می‌باشد، بازسازی این پایه به مشکل مواجه شده است.

اما این شرکت به روز پنجشنبه در صفحه رسمی فیسبوک خویش خبرداد که ساحه از وجود طالبان پاکسازی شده و به زودی تاچند ساعت دیگر پایه برق ترمیم می‌شود.

اما امروز اعلام کرده است که طالبان برعلاوه آن پایه برق اولی، پایه دومی را نیز تخریب کرده و پایه سومی هم در معرض تهدید از سوی طالبان می‌باشد.

از یک هفته می‌شود که بخاطر تخریب پایه‌های لین برق در بغلان، شهرکابل دچار شدید کمبود برق شده است. شهروندان، کارمندان دفاتر کاری، شرکت‌ها از آن شکایت دارند و نارسایی بزرگ را در روند زندگی شهری به وجود آورده است.

هنوز مسوولان بلند پایه دولتی، در مورد اظهارات شرکت برشنا که ادعا می‌کنند دوپایه برق در بغلان توسط طالبان تخریب شده است، اظهار نظر نکرده اند.

سوال این است باوجودی که دولت نیروهای کافی دراختیار دارد و بعضی از نیروهای امنیتی دربغلان مصروف عملیات علیه طالبان هستند چرا نمیتواند ساحه را از وجود طالبان پاکسازی کرده  یک یا دو پایه تخریب شده برق را بازسازی نماید. اگر کوتاهی از مسوولان شرکت برشنا باشد باید آن را پیگیری کرده و به مشکلات رسیدگی نماید. اگر طالبان مانع آن باید عملیات را راه اندازی کرده و پایه های برق را بسازند و این مشکل میلیون ها شهروند کشور را حل نماید.

مطالب مرتبط