مرتضی؛ «میسی افغانستان» درکابل آمده و خواهان همکاری دیدارش با لیونال میسی است

مرتضی کودک پنج ساله که به میسی افغانستان مشهور شده است و رسانه‌های جهانی با همین نام از او نام برده است، از زادگاهش ولسوالی جاغوری ولایت غزنی به کابل آمده و خواهان همکاری مسوولان فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک برای زمینه سازی دیدارش با لیونیل میسی بازیکن مشهور جهانی اسپانیایی است.

12670165_1018346934903070_7874936160308704240_n

مرتضی همان کودکی است که از پلاستیک، لباس شماره 10 میسی را برای خودش ساخته بود و به نام این بازیکن جهانی در دور ترین روستای کشور  فوتبال بازی می‌کند.

محمدعارف پدر مرتضی در مورد اینکه چگونه مرتضی لباس میسی را از پلاستیک ساخته و به تن‌اش کرده بود می‌گویند: « مرتضی به فوتبال زیاد علاقه دارد و یکبار از من خواهش خرید لباس ورزشی کرده بود. من به خاطر تداوی بیماری به کابل آمده بودم پسر دیگرم همایون  تصویری از مرتضی را که موهایش را به گونه‌ای میسی زده بوده است با همان لباس میسی از پلاستیک ساخته بود را به فیسبوک نشر می‌کند و پسر برادرم به من زنگ زد که همایون موی مرتضی را به گونه‌ای دیگر زده و آن را به فیسبوک نشر کرده است، من ناراحت شدم و نمی دانستم که  روزی مرتضی با این لباس شهرت جهانی می‌یابد».

خانواده مرتضی از مسوولان فدراسیون فوتبال می‌خواهند که زمینه‌ی ملاقات میسی که گفته بود با کودکی که لباس او را از پلاستیک ساخته دیدار می‌کند را با مرتضی فراهم سازند.

مرتضی با پدرش یک بار با مسوولان فدراسیون فوتبال کشور به این منظور دیدار کرده است.

پیش از این مسوولان کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال نیز گفته بودند که  در مورد ملاقات مرتضی با لیونال میسی همکاری خواهند کرد و مرتضی با میسی دیدار خواهد نمود.

محمدعارف پدر مرتضی می‌گوید در صورتی‌که مرتضی با میسی ملاقات کند از او می‌خواهد که برای ساختن یک استدیوم فوتبال در جاغوری همکاری کند که تا مرتضی و کودکان دیگر درآن بازی کنند و کدام خواست دیگر شخصی ندارد.

پس از آن‌که چند هفته پیش تصویر مرتضی با همان لباس ساخته شده از پلاستیک میسی، ناخودآگاه توسط برادرش همایون به اشتراک گذاشته می‌شود، لیونال میسی علاقه مند می‌شود و اعلام می‌دارد که با این کودک دیدار می‌کند و در جستجوی شناسایی او در سطح جهان می‌گردد. اما  مرتضی بی‌خبر از آن، رسانه‌های عراقی خبری را نشر می‌کند که آن کودک از یک روستای کردستان عراق است.

اما نزدیکان مرتضی در خارج از کشور به میسی تماس می‌گیرد و می گوید تصویر از مرتضی است و خبرنگاران کشور نیز گزارش‌هایی از ارتباط تلفنی همکاران میسی با خانواده مرتضی را به نشر می‌رساند. در نتیجه مرتضی یکباره در رسانه‌های بزرگ جهان به عنوان میسی افغانستان نام برده می‌شود.

ولسوالی جاغوری زادگاه مرتضی صدها کیلومتر از کابل دور می‌باشد. اما این ولسوالی از نظر فرهنگی رشد کرده است و به طور معمول در این منطقه تمام خانواده‌ها از طریق ماهواره به رسانه‌های کشور و جهان دست‌رسی دارند، از این رو مرتضی با دین مسابقات فوتبال جهانی و دید بازی‌های میسی در همان سن کوچک خویش لیونال میسی را شناخته و علاقه مند بازی او گردیده است.

مطالب مرتبط