عبدالله عبدالله برای ۴ روز عازم هند شد

دکتورعبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور در رأس یک هیأت عالی رتبه دولتی و به هدف اشتراک در کنفرانس ضد تروریزم عازم هندوستان گردید.Dr. Abdullah Abdullah

به گزارش افق به نقل از خبرنامه ریاست اجراییه ٬سفر رئیس اجرائیه کشور به هندوستان چهار روز ادامه می یابد و قرار است در کنفرانس ضد تروریزم که درشهر جیپور کشور هند برگذار می شود به نمایندگی از دولت و مردم افغانستان سخنرانی نماید و در آن، خواستار حمایت و همکاری‌کشورهای اشتراک کننده در این کنفرانس به مبارزه جدی و همه جانبه با تروریزم گردد

همچنان در جریان این سفر، محترم دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان، با محترم نریندرا مودی نخست وزیر هندوستان ، محترم سوشما سوراج وزیر خارجه، محترم اجیت دووال مشاور امنیت ملی و شماری دیگر از مقام های بلند پایه دولتی و بازرگانان این‌کشور دیدار و گفتگو نماید.

در این دیدارها به روابط دو جانبه میان افغانستان و هندوستان در بخش های سیاسی و اقتصادی بحث و تبادل نظر صورت می گیرد و همچنان یک تفاهمنامه به منظور رفع ویزای سیاسی میان دو کشور به امضا خواهد رسید.

طبق برنامه، تفاهمنامه ای با حضورداشت رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان و نخست وزیر هند، میان مسوولان اتاق های تجارت افغانستان و هندوستان امضا می شود.

رئیس اجرائیه کشور در نشست مشترک مسوولان اتاق های تجارت افغانستان و هند، اشتراک و سخنرانی نموده و با مقام های هندی در مورد اینکه افغانستان و هند چگونه از بندر چابهار به صورت مشترک استفاده نمایند بحث می نماید.

در این سفر، رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان را ، همایون رسا وزیر تجارت، اعضای اتاق تجارت، شماری از بازرگانان افغان و دکتور مجیب الرحمان رحیمی رئیس رسانه ها و سخنگوی ریاست اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان همراهی می نمایند.

مطالب مرتبط