سیگار:دولت افغانستان تنها بر ۷۰ درصد کشور حاکمیت دارد

گروه تروریستی طالبان در افغانستان از زمان حضور کشورهای ائتلاف به رهبر امریکا امسال تسلط بیشتری بر مناطقی ازخاک کشورپیدا کرده اند.08fd965c126b19a07062e3ef5f132992d6961437

به گزارش افق به نقل از روسیه امروز٬ اداره بازرسی آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) روز جمعه ۹ جدی ۱۳۹۴در سیزدهمین گزارش خود می نویسید٬ ۷۱.۷  درصد از خاک افغانستان در کنترل دولت افغانستان است.

سیگار در گزارش تازه خود می افزاید٬ نبود امنیت دلیل قاطعی برای نداشتن نفوذ و کنترل دولت افغانستان بر۳۰ در صد از خاک کشور است و این سبب شده تا دولت مردان و گروهای بازرسی نتوانند از پروژه‌های بازسازی که به وسیله کشور های کمک کننده تمویل می‌شوند، به مناطق مختلف افغانستان سفر کنند.

 اداره بازرسی آمریکا خاطر نشان کرده ٬تلاش های بیش از ۱۴ سال برای بازسازی و توسعه افغانستان مطلوب نبوده و  وضعیت اقتصادی همچنان  شکننده تر شده است.

سیگار در ادامه گزارش خود می نویسید :کاهش شمار نظامیان خارجی٬مقاومت شورشیان، فرار جوانان به سوی غرب و  کاهش رشد اقتصاد جهانی، سبب شده تا اقتصاد افغانستان به سوی تاریکی حرکت کند.

این اداره بازرسی امریکا٬ عواید داخلی کشور را در۱۱ ماه اول سال جاری برای تامین ٤٠ درصد بودجه افغانستان به مصرف رسیده است.

گفته می شود اداره توسعه بین‌المللی آمریکا از سال ٢٠٠٣ تا کنون ٢.٣ میلیارد دلار برای افغانستان کمک کرده است.

مطالب مرتبط