کشته و زخمی شدن ۱۶ شورشی در دو ولایت کاپیسا و بغلان

وزارت دفاع کشور از کشته شدن ۷ مخالف مسلح دولت و  شهید شدن سه تن از نيروهاى اردوى ملى در  ولایت های  بغلان و کاپيسا  خبر داده است.militants_killed_afghanistan1

به گزارش افق  امروز جمعه  وزارت دفاع کشور در خبرنامه ای نگاشته است که در جریان درگیری نیروهای امنیتی کشور با مخالفان مسلح دولت در دو لایت کاپیساو بغلان  در ۲۴ ساعت گذشته  ۷ شورشی کشته و ۹ تن دیگر زخمی گردیده است.

خبرنامه وزارت دفاع ملى می افزاید٬ عمليات نیروهای امنیتی در مربوطات ولسوالی تگاب ولایت کاپیسا و منطقۀ دند شهاب الدین مرکز ولایت بغلان بوده است و هم اکنون برای پاک سازی منطقه از وجود شورشیان درگیری جریان دارد.

گفته می شود در این عملیاتها مقدار سلاح و مهمات بدست نیروهای امنیتی افتاده و ده ها حلقه ماین مختلف کشف و خنثی گردیده است.

منطقه دند شهاب الدین منظقه ای است که طالبان چند روز پیش با انفجار یک پایه برق وارداتی از کشور ازبکستان به افغانستان را قطع کرده اند و بخش عظیمی از شهر کابل به علت انجفار این پایه تاکنون برق ندارند.

ریاست برشنا امروز جمعه در اعلامیه ای نوشته است که به علت جنگ در این منظقه هنوز موفق به رفتن  برای ترمیم این پایه نشده اند.

مطالب مرتبط