در سال آینده پست‌های ادارات محلی توسط سرپرستان اداره نمی‌شود

رییس جمهور محمد اشرف غنی در دیدار با والی‌ها و نمایندگان مجلس نمایندگان گفته است از شروع سال جاری هیچ ولایت و ریاست‌ها ولسوالی‌های ولایت‌ها توسط سرپرست اداره نخواهد شد.

A7365F16-BE65-449D-A72A-FBF1A8B259B4_w640_r1_cx3_cy3_cw47_s

منیره یوسف زاده سخنگوی اداره ارگان‌های محل در گفتگو با خبرگزاری افق این تصمیم و سخنان رییس جمهور را تایید کرد و گفت بربنیاد این تصمیم از شروع ماه حمل سال آینده هیچ کسی در پست ولایت‌ها، ولسوالی‌ها،ریاست‌های محلی و شهرداری نمی‌تواند به عنوان سرپرست کار کند.

سخنگوی اداره ارگان‌های محلی گفت کارکردن افراد در دولت به عنوان سرپرست باعث ضیاع وقت و ضایع شدن حقوق افراد شایسه و متخصص می‌گردد.

این تصمیم درحالی از سوی رییس جمهور و اداره ارگان‌های محلی ابراز می‌شود که بیشتر از یک سال می‌شود که وزارت دفاع و شماری از ولایت‌ها و ده‌ها ریاست و ولسوالی در افغانستان توسط سرپرست‌ها اداره شده است.

تاکنون، ولایت‌های بلخ، قندز و نورستان، ریاست امنیت ملی و شهرداری کابل مسوول رسمی ندارند.

همچنان در پست‌های پایین‌تر در وزارت‌خانه‌ها و بسیاری از ریاست‌های ولایت‌های کشور سرپرست‌ها وظیفه اجرا می‌نمایند.

رییس جمهور درحالی برای ختم کار سرپرسی در دولت افغانستان از اقدام جدی خبر می‌دهد که بیشتر از یک سال است که فعالیت افراد به عنوان سرپرست انتقادهای جدی را به دنبال داشته است.

مجلس نمایندگان در ماه جوزای امسال طرح تعدیل قانون سرپرستی را در ادارات دولتی به تصویب رساند. براساس این قانون در پست های دولتی هیچ کسی بیشتر از دوماه نمی‌تواند به عنوان سرپرست وظیفه اجرا کند.

اما تاکنون رهبری حکومت وحدت ملی باوجود این پشتوانه‌ای قانونی، برای وزارت‌ دفاع و شماری از ولایت‌ها و ارگان‌های بلند دولتی مسوول رسمی تعیین نتوانسته اند.

مطالب مرتبط