عبدالله عبدالله خواستار کمک ۳۹۳ میلیون دلار از جامعه جهانی در سال ۲۰۱۶ شد

 امروز چهارنشبه ۷ جدی ۱۳۹۴ نشست مشترک عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور با مارک باودن نماینده سازمان ملل متحد و برخی از سفرای کشورهای خارجی مقیم افغانستاندر کاخ مرمرین برگزار گردید.703750_1718754185002731_8174615541746615536_o

به گزارش افق٬ عبدالله عبدالله رییس اجرائیه کشور در برنامه فراخوان كمك هاي بشردوستانه براي افغانستان براي سال ٢٠١٦ كه توسط موسسات بين المللي و اداره ملي مبارزه با حوادث ترتيب شده بود با حضور وزیران مربوطه، نمایندگان نهادهای بین المللی و کشورهای تمویل کننده در قصر مرمرین برگزار شد گفت:شفافیت و کارایی کمک های بشری مسوولیت همگانی است.

رییس اجراییه کشور در ادامه سخنانش اضافه کرد: فراخوان سال گذشته برای کمک های بشری ۴۱۷ میلیون دالر محاسبه شده بود.

اما جامعه جهانی و همکاران بین المللی ۴۲۴ میلیون دالر را برای کمک های بشردوستانه در افغانستان مصرف کرده اند. این نشان دهنده تعهد و همکاری جامعه بین المللی با مردم و دولت افغانستان است.
رییس اجراییه کشور با ابراز خرسندی از دستاوردهای سال گذشته برای تامین نیازمندی های بشری در افغانستان گفت: در طول بیشتر از یک دهه گذشته، کمک های زیادی در بخش های صحت، اسکان بیجاشدگان و عودت کنندگان، مصوونیت غذایی، آسیب دیدگان حوادث طبیعی و ناامنی ها از سوی همکاران جهانی صورت گرفته است. بر اساس ضرورت آسیب دیدگان و نیازمندان به کمک های بشری، دولت افغانستان خواهان تداوم و تقویت این روند است.
در همین حال مارک باودن مسوول و هماهنگ کننده کمک های بشری سازمان ملل متحد در افغانستان با تاکید بر ضرورت عاجل کمک ها برای آسیب دیدگان و نیازمندان، افزود: براساس ارزیابی و نیازمندی کمک های بشری در افغانستان، در سال جاری مقدار ۳۹۳ میلیون دالر پیش بینی شده است.

با این مبلغ برای ۳،۵ میلیون تن خدمات صحی، مصوونیت و مواد غذایی، جلوگیری از سوء تغذی اطفال، آسیب دیدگان ناامنی ها و بیجا شدگان حوادث طبیعی و سایر موارد کمک صورت می گیرد.

آقای باودن از تمام کشورهای تمویل کننده خواست تا اين مبلغ را براي افغانستان فراهم نمايند.

آقاي باودن  همچنانا افزود كه كشورها بايد کمک های بشر دوستانه خود را با این نهاد هماهنگ نمایند.

این مقام سازمان ملل  خاطر نشان  کرد٬آوارگان افغانستان یکی از مشکلاتی  جدی  است که نیاز و کمک جامعه جهانی را می طلبد.
رییس اجرائیه کشور در سخنانش اظهار داشت؛ لازم است که برای تاثیرگذاری بهتر، نهادهای بین المللی در هماهنگی با حکومت افغانستان با روحیه همکاری مشترک از شفافیت و کارایی کمک های بشردوستانه نظارت دقیق داشته باشند تا از ضایع شدن و اختلاس پول جلوگیری شود. این مسوولیت همگانی است ولي بخصوص مسووليت نهادهای داخلی و بین المللی است.
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرائیه کشور در اخیر نقش همکاری مردم، نهادهای جامعه مدنی و رسانه ها را با حکومت افغانستان برای حل مشکلات نیازمندان و آسیب دیدگان بسیار مهم و سازنده عنوان کرد و ابراز داشت که، حکومت وحدت ملی برای حل مشکلات شهروندان و مبارزه جدی با فساد اداری متعهد است.
رییس اجراییه کشور در این دیدار افزود : مطالعاتی که در افغانستان صورت گرفته است و همچنین تجربه سال گذشته نشان می دهد که در سال۲۰۱۶ برای ساخت سرپناه اضطراری و اقلام غیر غذایی۵۳ میلیون دلار و در بخش غذایی و زراعت ۱۱۰ میلیون دلار، در بخش بهداشت ۳۹ میلیون دلار و در بخش آب آشامیدنی بهداشتی ۲۰ میلیون دلار نیازمند است.

مطالب مرتبط