کشف و ضبط 35 تن مواد مخدر از سوی نیروهای امنیتی در افغانستان

معین وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان از کشف و ضبط 35 تن از انواع مواد مخدر و بازداشت 3 قاچاقچی بین المللی ، طی چند ماه گذشته خبر داد.

به گزارش افق، به نقل از خبرگزاری جمهورˈبازمحمد احمدیˈ معاون وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان امروز سه شنبه در کابل اعلام کرد که طی چند ماه اخیر در 806 عملیات بیش از 35 تن مواد مخدر در افغانستان کشف و ضبط شده است.

احمدی گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر افغانستان بیش از 2 هزار و 211 کیلوگرم هروئین،747 کیلوگرم مورفین، 32 هزار و 75 کیلوگرم حشیش و صدها کیلوگرم مواد مخدر دیگر را کشف و ضبط کرده اند.

احمدی گفت: نعمت الله، عطاالحق و عبدلااحد 3 تن از قاچاقچیان حرفه ای و بین الملللی که برآورد می شود بیش از 100 تن مواد مخدر را به خارج از افغانستان قاچاق کرده اند، نیز دستگیر شدند.

وزارت امور داخله  افغانستان پیش از این نیز از کشف و ضبط صدها کیلو مواد مخدر و دستگیری شماری از قاچاقچیان مواد مخدر در این کشور خبر داده بود.

12سال قبل نظامیان خارجی به رهبری آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم و تولید مواد مخدر به افغانستان لشکر کشی کردند، در این مدت نه تنها تروریسم سرکوب نشود بلکه تولید و قاچاق مواد مخدر در این کشور چندین برابر افزایش یافته است.

مطالب مرتبط