کمیسیون تدارکات ملی چهار قرار داد سرک سازی را لغو کرد

کمیسیون تدارکات ملی در جلسه سی و نهمین خویش، چهار قرار داد سرک سازی وزارت فواید عامه را  رد و چهار قرار دیگر این وزارت را لغو نمود.

کمیسون تدارکات ملی

در خبرنامه نامه‌ای که اداره امور ریاست جمهور به نشر رسانده شده در این جلسه دو قرارداد به ارزش 600 میلیون افغانی مورد تایید قرار گرفته و چهار قرارداد رد و چهار قرار دیگر وزارت فواید عامه بخاطر متوقف بودن و عدم کیفیت کاری فسخ شده است.

درخبرنامه گفته شده این کمیسیون برای بررسی پروژه‌های که قرار آن لغو شده، پیشتر یک هیات مختلط را مشکل از نمایندگان وزارت فواید عامه و قرار دادی‌های این پروژه‌ها به ریاست وزارت اقتصاد تشکیل داده بوده است که تا سرنوشت این پروژه ها را روشن سازد.

کمیسیون تدارکات ملی با انجام بررسی‌ گزارش این هیات در یافته است که قراردادی‌های این پروژه‌ها در زمینه‌ی بهبودی کاری و تکمیل پروژه‌های‌شان تعهد لازم را نداشته اند ومطابق به شرایط قرارداد عمل نکرده اند.

 در جلسه کمیسیون تصمیم گرفته شده است که قرار دادی‌های این پروژه‌ها  به نهادهای عدلی معرفی شوند.

در جلسه کمیسیون تدارکات ملی، رییس جمهور  اشرف غنی گفته است برای اینکه فضای رقابت سالم میان شرکت ها بوجود آید و کیفیت کاری پروژه‌ها در آینده تامین گردد شرکت‌ها باید از نگاه توانایی رده بندی شوند. تاکنون کمیسیون تدارات ملی 560 قرار داد را به ارزش 93 میلیارد دالر منظور کرده است.

مطالب مرتبط