انورالحق احدی: راه حل مشکلات؛ تغییر حکومت است

انورالحق احدی وزیرپشین وزارت تجارت در دوره حکومت حامدکرزی و رهبر حزب «افغان ملت» که به تازه‌گی یک ایتلاف جدید را به نام «جبهه ملی نوین افغانستان» تشکیل داده گفته است حکومت وحدت ملی ناکام بوده است، اصلاحات در این حکومت کارساز نیست باید این حکومت تغییر کند. احدی همچنان گفته است حکومت حامدکرزی با وجودی که در آن فساد وجود داشت، بهتر از حکومت وحدت ملی بود.

image001

آقای احدی این گفته‌ها را درمصاحبه‌ای خویش با خبرگزاری پژواک بیان کرده است. احدی اظهار داشته است در دوره کمپاین انتخاباتی با اشرف غنی همکار بوده است اما کسانی‌که در دوره حکومت حامدکرزی وزیر بوده و یا کارکرده است  رییس جمهور در حکومت خویش کمتر وظیفه داده است. اقای احدی بیان داشته اگر برایش در حکومت وحدت ملی در بخش اقتصادی مسوولیت داده می‌شد،می‌توانست نقش بهتر را در تغییر وضعیت اقتصادی کنونی کشور بازی کند.

گفته می‌شود، آقای احدی از اشرف غنی خواسته بوده است که او را به جای عمرزاخیلوال وزیرمالیه معرفی کند.

انور الحق احدی در این مصاحبه خویش مطرح کرده راه حل مشکلات امنیتی و اقتصادی تغییر حکومت می‌باشد.

احدی از اصلاحات در نظام انتخاباتی استقبال کرده و گفته است اصلاحات در نظام انتخاباتی تنها تغییر چهره‌ها در سطح رهبری کمیسیون‌های انتخاباتی نیست، باید اقدام‌هایی  در نظر گرفته شود که مانع تقلب در انتخابات گردد.

به باوری آقای احدی، باید در ماه سنبله سال آینده برای تطبیق تفاهم نامه حکومت وحدت لویه جرگه دایر شود و اگر نشود حکومت وحدت ملی مشروعیت خویش را از دست می‌دهد.برعلاوه، گفته است باید انتخابات ریاست جمهور پیش از ختم دوره ریاست جمهوری اشرف غنی برگزار گردد.

او همچنان در این مصاحبه  خویش بیان داشته است آنگونه که که رهبران حکومت وحدت ملی واهمه پخش می‌کنند اگر حکومت وحدت ملی نباشد بدیل آن داعش و طالبان است، درست نیست این تاکتیکی است حکومت از آن استفاده می‌کند. بدیل این حکومت می‌تواند یک حکومت کارا باشد که مشکل جامعه افغانستان را حل کند.

انور الحق احدی این گفته‌ها را درحالی مطرح کرده که خواست هایش مبنی بر قرار گرفتن در یکی از وزارت خانه‌های اقتصادی، از سوی رییس جمهور رد شده است. او انتلاف سیاسی جدید را به نام « جبهه ملی نوین افغانستان» تشکیل داده و هفته پیش این تشکل اعلام موجودیت کرد.

در این ایتلاف بعضی از نمایندگان پارلمان، چهره‌های سیاسی و یک عضو حکومت طالبان مولوی قلم الدین نیز عضو هستند.

مطالب مرتبط