پیروزی دشوار بایرن در خانه هامبورگ

بایرن مونیخ در اولین دیدار از دور برگشت رقابت‌های این فصل بوندس لیگا، در خانه هامبورگ به پیروزی 2-1 رسید.
12633296_1669197420026385_224156337_oبایرنی‌ها در این دیدار دو نیمه متفاوت را سپری کردند و بعد از یک نمایش نه چندان جذاب در نیمه اول، در نیمه دوم حملات زیادی انجام دادند و در نهایت توانستند 3 امتیاز این دیدار خارج از خانه را به دست بیاورند.

نخستین حمله را مطابق انتظار بایرنی‌ها  ترتیب دادند. در دقیقه هفت سانتر کومان از سمت جپ میدان می‌رفت تا در محوطه جریمه به لواندوفسکی برسد اما اوسترزولک با ایجاد مزاحمت برای این بازیکن لهستانی موجب سرنگونی او شد؛ اتفاقی که به اعتقاد داور پنالتی نبود و تنها یک کرنر را نصیب تیم میهمان کرد.

بایرن اگر چه تا دقیقه 10 به دومین کرنر خود هم دست یافت، اما در مقابل دفاع قدرتمند و فشرده‌هامبورگ موفق به ایجاد خطر روی دروازه این حریف شمالی نمی‌شد. حتی ضربه آزاد ژابی آلونسو در دقیقه پانزده هم توسط دروازه‌بان هامبورگ به آسانی مهار شد. برخلاف روند بازی این تیم میزبان بود که اولین فرصت خطرناک مسابقه را ایجاد کرد. دیک‌مایر توپی را که از چنگ مولر درآورده بود از فاصله سیزده متری به سمت دروازه نویر شوت کرد، اما کمی سر خوردن موجب شد او کنترل کاملی روی توپ نداشته باشد و این فرصت از دست برود. در ادامه تا دقیقه 30 بازی پایاپای پیش رفت، اما دقیقه 32 آلونسو با یک ضربه سر خطرناک می‌رفت تا دروازه هامبورگ را باز کند که مدافعان این تیم با دفاع با ضربه سر مانع گل خوردن تیمشان شدند.

پنج دقیقه بعد بالاخره قفل دروازه هامبورگ شکست و روبرت لواندوفسکی که تا این لحظه در هیچ حرکت خاصی حضورش مشاهده نشده بود موفق شد پاس بلند لام را روی غفلت مدافعان هامبورگ به گل نخست بایرن در دور برگشت و گل شانزدهم خودش در فصل جاری تبدیل کند. فیلیپ لام دقایقی قبل از سوت پایان نیمه اول در پی خطا روی ایلیشویچ با کارت زرد داور جریمه شد.

در ابتدای نیمه دوم یک حرکت سریع از شاگردان گواردیولا منجر به شوت خطرناک کینگزلی کومان از فاصله پانزده متری شد؛ اما دروازه‌بان هامبورگ با سختی و مهاری ناقص توپ را به کرنر فرستاد. این کرنر نتیجه‌ای در بر نداشت اما فشار بایرنی‌ها ادامه یافت و دقیقه 51 تیاگو حمله دیگری را ترتیب داد اما باز هم بی‌نتیجه بود تا اینکه دقیقه 53 گل به خودی ژابی آلونسو موجب شد نتیجه به تساوی کشیده شود.

این تساوی دقایقی بیشتر دوام نیاورد و روبرت لواندوفسکی شوت مولر را  روی نقطه پنالتی به سمت راس منحرف کرد و بار دیگر بایرن را پیش انداخت. 5 دقیقه بعد آلابا می‌توانست روی یک ضربه آزاد از فاصله بیست متری بایرن را سه گله کند، اما شانس با رنه آدلر یار بود که ضربه این بازیکن اتریشی به تیر دروازه برخورد کرد و به نتیجه نرسید.

در ادامه بایرنی‌ها حملات زیادی روی دروازه حریف انجام دادند اما هیچ یک از آنها تبدیل به گل نشد و بازی با برتری 2-1 بایرن به پایان رسید

بایرنی‌ها با این پیروزی با 48 امتیاز کماکان صدر نشین بندوسلیگا المان هستند و دورتمند و هرتابرلین به ترتیب 38 و 32 امتیاز  در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

مطالب مرتبط