سومين كنگره جنبش جوانان افغانستان به زودی در کابل برگزار می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که قرار است سومين كنگره جنبش جوانان افغانستان در ۱۵ دلو سال جاری در کابل برگزار گردد.naqibullah 25

به گزارش افق ١٢٠٠ نماينده انتخابي جوانان ازسرتاسر كشور و ١٥٠٠ مهمان وناظر ازداخل وخارج كشور دراين مجمع عمومي به كابل دعوت شده اند .

قرار است جنبش جوانان افغانستان با بسيج نمودن جوانان در چوكات سازمان فراگير وملي، روي مسايل كلان كشوري بحث کنند.

مسوولان این نهاد مشتکل از جوانان می‌گویند انتخابات هيات رهبري این مجمع در فضاي كاملاً دموكراتيك صورت خواهد گرفت .

اعضاي كنگره و تيم تازه رهبري جوانان، درمورد انتخابات ولسي جرگه، شوراهاي ولسوالي و حضور جوانان در نهاد‌هاي حكومتي، استراتيژي مشخص خواهند ساخت .

این مسوولان می‌گویند که قرار است تا چ ند روز دیگرشهرهاي افغانستان با اين پوسترها ها ونوشته ها مزین خواهد شد .

داکتر نقیب الله فایق نماینده مردم در ولسی جرگه ومعاون اول كنگره جنبش جوانان افغانستان در گفتگویی به افق گفت: كنگره جنبش جوانان افغانستان یکی از فراگیر ترین جنبش ها در سرتاسر افغانستان است.

اقای فایق گفت اولین گنگره جنبش جوانان افغانستان در سال ۱۳۸۲ در شهر مزار شریف دایر شد و بعد از ۵ سال دومین كنگره جنبش جوانان افغانستان در سال ۱۳۸۷ در مزار شریف برگزار شد.

وسومین كنگره جنبش جوانان افغانستان بع از هفت سال در ۱۵ دلو همین ماه در کابل برگزار می گردد.

اقای فایق گفت این سازمان در مدت فعالیتش در عرصه‌های اجتماعی وسیاسی فعال بوده هشت نفر از وکلای فعلی ولسی جرگه با حمایت كنگره جنبش جوانان افغانستان به مجلس آمده اند.

وی تاکید تاکید 25 تن از افراد شورای ولایتی در سرتاسر افغانستان از هیمن سازمان است.

بیشترین فعالیت این سازمان در سمت شمال بوده و معاون شورای ولایتی بلخ از افراد همین سازمان است.

اقای فایق می افزاید این سازمان در انتخابات ریاست جمهوری بسیار فعال بوده است. وبیشترین بخش فعالیت های کمپاین های معاون اول ریاست جمهوری را نیز همین سازمان کارکرده است.

به گفته‌ای وی این سازمان در ۱۸ ولایت افغانستان دفتر و نماینده‌گی دارد.

این نماینده پارلمان می گوید كنگره جنبش جوانان افغانستان میخواهد برنامه ۵ ساله خود را داشته باشد و تصمیم دارد در ۳۴ ولایت کشور نماینده گی و دفتر داشته باشد.

به گفته فایق كنگره جنبش جوانان افغانستان می خواهد در انتخابات پیش روی سال ۱۳۹۵ و۱۳۹۶ نماینده گان بیشتری به پارلمان روان کنند.

او گفت فعلان ۴ سناتور از این سازمان در مشرانوجرگه حضور دارد.

وی ادعا میکند که 250 هزار جوان در این سازمان اجتماعی ثبت و راجستر شده و کارت عضویت دریافت کرده اند.

اقای فایق گفت کسانی می تواند در این سازمان عصویت داشته باشد که سن بشتر از ۳۵ سال نداشته باشد و سن من که نزدیک به ۴۵ رسیده با این سازمان خدا حافظی می کنیم

سید انور سادات والی فاریاب نمانده پیشین ولسی جرکه ٬عنایت بابور فرهمند ریس دفتر معاون اول ریاست جمهوری نماینده پیشین ولسی جرکه بشیر احمدتینج قدرت الله ذکی و عزیزه جلیس نماینده گان پارلمان از درون همین نها بوده است

مصطفی نبی زاده٬داکتر گل محمد رسولی٬ قیوش سناتور سرپل نیز کسانی هستند که از میان همین جمع برخواسته و فعلا در مجلس سنا ایفای نقش می‌کنند.

اقای فایق گفت در حال حاضر در ۱۵۰ ولسوالی انتخابات برای فرستادن نماینده جوانان ولسوالی‌ها در سومین كنگره جنبش جوانان افغانستان درحال برگزرای است.

گفته میشود که 1200 نفر از نماینده‌گان جوانان داخل کشور به سومین كنگره جنبش جوانان افغانستان خواهد امد. .بیش از ۱۰۰۰ نفر از خارج از کشور از میان سازمان های خارجی در این کنگره دعوت شده اند.

گفته میشود که ااین کنگره برای دو روز برگزارمی شود و تا اکنون دست کم 6 نفر برای ریاست این سازمان کاندید شده و احتمال افزایش کاندیداهای بیشتر نیز موجود می‌باشد.

اقای فایق افزود که كنگره جنبش جوانان افغانستان به صورت غیر رسمی در سه کشور ترکیه، ایران و عربستان دفتر دارند.

ریس کنونی این سازمان مسعود احمد مسعود است که بیش از ۷ سال در این سمت کار کرده است.

این کنگره در حالی برگزار می‌گردد که وضعیت افغانستان هر روز نسبت دیروز بحرانی تر شده و شماری زیادی از جوانان افغانستان را ترک و به کشورهای دیگر پناهنده شدند.

انتظار می‌روند که با برگزاری این همایش جوانان محور جوانان خود را در بدنه حکومت سهیم دانسته و راهی برون رفتی برای خودشان جستجو کنند.

خبرگزار افق
کابل

مطالب مرتبط