غضنفر حسینی:شرمت باد اشرف غنی!شرمت باد داکتر عبدالله!

شماری از بستگان کشته شدگان حمله انتحاری روز گذشته که چندین تن از کارمندان تلویزیون خصوصی طلوع را به خاک و خون کشانید، مقام ها در حکومت وحدت ملی را متهم به بی پروایی در تامین امنیت جان شهروندان کردند.Снимок экрана 2016-01-21 в 6.57.11

به گزارش افق، سید غضنفر حسینی برادر شهید جواد حسینی ادیتور تلویزیون طلوع، پس از مراسم تشییع و خاک سپاری پیکر سیدجواد حسینی در کابل، خطاب به مقام های حکومت وحدت ملی گفت:” شرمت باد داکتر عبدالله شرمت باد اشرف غنی.”

سید غضنفر حسینی در گفتگویی با رسانه ها گفت:” این جای خوشحالی است که خدا این افتخار را به ما داد تا ما هم جزء خانواده ها شهدا باشیم”.

سیدغضنفر حسینی با نقل قول از برادر شهیدش گفت:” یک پیام دارم به کسانی که یا طالب است یا داعش و یا ستون پنجم در کشور ورخنه کرده است در دولت که می خواهند مردم را با این انتحارها و این کارهایشان خار وذلیل کنند اما نمی فهمند که خوار و ذلیل اصلی خودشان هستند.

با این کارهای که می کنند گور خودشان را می کنند.” او گفت:” با هر انتحاری که می شود و با هر عزیزی که پرپر می شود در این کشور؛ تروریستان گور خود را می کنند٬ این را من مطمن هستم.”

سیدغضنفر حسینی خطاب به عبدالله عبدالله و محمد اشرف غنی گفت:” آقای اشرف غنی و آقای عبدالله، شما که پیمان امنیتی با امریکا بستید چی شد؟ ما روز به روز شاهد هستیم هزاران جوان ما نه تنها در کابل بلکه در ولایت های کشور جان شیرین خود را از دست می دهند.”

به گفته او، شعارهای آقایان غنی و عبدالله برای آوردن امنیت به افغانستان، همه شعارهای توخالی و فریبنده بوده است.

سید غضنفر حسینی گفت:” برادر من مظلومانه در این شهر زنده گی گرد و شهید شد و هیچ ادعایی هم نداشت. اما شما که ادعا دارید چه کردید؟ این ادعای شما جز شرمنده گی براش شما چیزی نداشته است.”

در حمله انتحاری روز گذشته بر موتر حامل کارمندان موبی گروب، شماری از کارمندان این شرکت رسانه ای کشته و شماری نیز زخمی شدند. این حمله با واکنش های گسترده داخلی و بین المللی روبرو شد.

در حمله انتحاری شام روز گذشته در جاده دارلامان بر یک مو‌تر حامل کارمندان بخش تولید برنامه‌های تلویزیون طلوع که زیر پوشش گروه موبی فعالیت دارد، هفت تن از کارمندان این رسانه کشته و حدود ۳۰ تن دیگر زخمی شدند.

فدراسیون ژورنالیستان افغانستان، با نام گذاری روز حمله طالبان بر کارمندان گروه رسانه یی موبی به «چهارشنبه سیاه» ، اعلام کرد که روابط رسانه‌های افغانستان با این گروه «تروریستی» به صورت جدی تغییر خواهد کرد.

نمایندگان فدراسیون ژورنالیستان که متشکل از شماری از نهادهای مدافع خبرنگاران و رسانه‌ها است، امروز در یک نشست خبری این رویداد را به شدت محکوم کردند.

بازدید ریس اجراییه حکومت وحدت ملی از مجروحین حادثه دیروز در شفاخانهرئیس اجرائیه از مجروحین حمله انتحاری در شفاخانه ایمرجنسی عیادت نمود 2

داکتر عبدالله عبدالله رئيس اجرائیه افغانستان دیشب پس از حمله به موتر کارمندان تلویزیون  طلوع از مجروحین حمله انتحاری در شفاخانه ایمرجسنی کابل عیادت نمود.

رئیس اجرائیه کشور با محکوم نمودن این حمله جنایتکارانه و تسلیت به خانواده قربانیان٬‌ با تشکر از مسوولین شفاخانه٬‌ به آن‌ها هدایت داد تا از هیچ‌نوع تلاش برای تداوی و رسیدگی به مجروحین دریغ ننمایند.

رئيس اجرائيه بعد از ابراز همدردی با رسانه‌های کشور٬ آزادی بیان و پاسداری از حق آزادی بیان را یکی از دستاوردهای بزرگ ملت و مردم افغانستان دانست و اعلان نمود که حکومت با تمام توان از امنیت و آزادی رسانه‌ها پاسداری می‌نماید.

خاطر نشان باید کرد هم زمان با این رویداد خونین محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور در کنفرانس داووس در کشور سوییس رفته یود وتا کنون به کشور عزیمت نکرده است. 

مطالب مرتبط