فدراسیون خبرنگاران : مهره‌های همکار با طالبان در رون نظام شناساسی و محاکمه شوند

فدراسیون خبرنگاران افغانستان امروز پس از حمله مرگبار انتحاری شام دیروز توسط طالبان بر حامل موتر کارمندان شبکه تلویزیونی طلوع در جاده دارالامان کابل، که باعث مرگ هفت کارمند این شبکه تلویزیونی و زخمی شد 20 کارمند دیگر آن و 10 غیرنظامی شد، کنفرانس خبری دایر کرد و این حمله را محکوم نمود.

12507091_1025233600853858_6290780853696479457_n

فدراسیون خبرنگاران افغانستان در اعلامیه‌ای که در این کنفرانس خبری در اختیار خبرنگاران قرار داد حمله انتحاری طالبان را وحشایه دانسته و گفته است حمله دیروز این گروه به خبرنگاران نشان داده که این گروه به ارزشهای انسانی و بشری پایبند نیست و با آزادی بیان و رسانه مخالفت است.

 این نهاد خبرنگاری از دولت خواست است چهارشنبه دیروز 30 جدی را به مناسبت  حمله انتحاری « چهارشنبه سیاه » نام گذاری کند.

فدراسیون خبرنگاران از دولت خواست که حلقات و مهره‌های را که از درون نظام سیاسی به نفع تروریستان تبلیغ و برنامه ریزی می‌نمایند هرچه زودتر شناسایی و به محاکمه بکشانند.

این نهاد خبرنگاری از رسانه های داخلی و خارجی خواست فعالیت شان را مطابق احکام قانون در افغانستان انجام داده و  بخش«منع تبلیغ تروریزم و پروپاگندا» را رعایت کرده و فعالیت‌های شان را بربنیاد اصول خبرنگاری انجام دهند.

همچنان این نهاد به نمایندگی از رسانه‌ها و خبرنگاران ابراز کرد به زودی رسانه‌ها و خبرنگاران موضع شان را در برخورد با طالبان تغییر خواهد داد و این جنایت رابط رسانه ها وخبرنگاران را با این گروه، دگرگون خواهد کرد.

فدراسیون خبرنگاران اعلام کرد برای تامین امنیت جانی خبرنگاران درهماهنگی باحکومت به زودی اقدام‌های را انجام می‌دهد.

این نهاد از صاحبان رسانه‌ها خواست، خبرنگارانی که درجریان کار توسط اعمال تروریستی جان می‌دهند مطابق مقرره تاسیس و فعالیت رسانه‌های همگانی خصوصی برای آنها حقوقی را در نظر بگیرند.

در اعلامیه فدراسیون خبرنگاران گفته شده اگر رسانه‌هایی با مفاد این اعلامیه، عمل نکنند از حمایت فدراسیون خبرنگاران محروم می‌گردند.

همچنان در اعلامیه فدراسیون خبرنگاران، از حکومت خواسته شده است آن عده از دولت مسوولانی امنیتی که وظایف شان را درست انجام نمی‌دهند برکنار کند.

مطالب مرتبط