همايش نگاهي به وضعيت سرمايه گذاري در افغانستان امروز درکابل برگزار شد

عبدالله عبدالله رییس اجرائیه کشور در همایش تحت عنوان، نگاهی بر وضعیت سرمایه گذاری در افغانستان به ابتکار اداره آیسا و همکاری وزارت خانه های مربوطه برگزار شده بود، اشتراک کرد.همايش نگاهي به وضعيت سرمايه گذاري در افغانستان 3

به گزارش افق دراین همایش محمدقربان حقجو رييس عمومي آيسا، محمدهمايون رسا وزير تجارت و صنايع، عبدالستار مراد وزير اقتصاد، سيدسعادت نادري وزير امرشهرسازي و مسكن و خان جان الكوزي از اتاق هاي تجارت افغانستان صحبت نمودند.

رییس اجراییه کشور در جریان سخنرانی اش درین همایش اظهار نمود که، مبنای سیاست اقتصادی حکومت وحدت ملی فقر زدایی، ایجاد کار، رفاه عمومی و توسعه همکاری های منطقوی میباشد، به این دلیل دولت متعهد است تا از تولیدات داخلی حمایت نموده و زمینه سرمایه گذاری های بهتر را برای تاجران افغانستان مساعد سازد.

همچنان رییس اجراییه دولت افغانستان در بخش ديگري از صحبت هاي خويش افزود: مشکلات تاجران افغانستان سطحی نگریسته نخواهد شد هرچند تهدیدات امنیتی یک واقعیت تلخی است که نمی توان از آن انکار کرد. بنابراین حکومت وحدت ملی در یک سال گذشته تلاش های زیادی را برای تامین امنیت و آرامش عمومی بویژه بخش سرمایه گذاری انجام داده است.همايش نگاهي به وضعيت سرمايه گذاري در افغانستان 2

در ادامه دکتور عبدالله عبدالله رییس اجرائیه کشورتاکید کرد: ما در یک سال گذشته کار های خوبی را در بخش اقتصادی انجام داده ایم که نتیجه آن را در سال آینده مشاهده می کنید. حکومت در این مورد برای توسعه اقتصادی و بازسازی، پروژه های زیربنایی کلان را روی دست دارد که تا سال آینده آغاز می گردد.

رییس اجرائیه کشور همچنان ابراز داشت که بخش سکتور خصوصی در تمام کشورها برای توسعه و رشد اقتصادی و بازسازی نقش برجسته دارد. به این خاطر امیدوارم که تاجران کشور بیشترین تمرکز خود را برای سرمایه گذاری و افزایش تولیدات داخلی در افغانستان داشته باشند که هم میزان تولیدات داخلی افزایش پیدا کند و هم زمینه کاریابی برای شهروندان افغانستان فراهم گردد.

عبدالله عبدالله  در این همایش به تاجران کشور اطمینان داد که حکومت وحدت ملی حاضر است که برای تقویت و رشد سرمایه گذاری بویژه تولیدات داخلی به تمام معنا از تاجران داخلی حمایت نماید.

مطالب مرتبط