فیفا : زمان برگزاری انتخابات در 24 میزان سال آینده عملی نیست

فیفا یک نهاد نظارت کنندهانتخاباتی از اعلام زمان برگزاری انتخابات از سوی کمیسیون انتخابات  انتقاد کرده  گفته است برگزاری انتخابات در 24 میزان که از سوی این کمیسیون اعلام گردیده بدون هماهنگی با دولت صورت گرفته عملی نیست.

FFA82B97-91ED-4FF9-9154-4822815EB339_cx0_cy0_cw0_w800_r1

فیفا در اعلامیه خود گفته استکمیسیون انتخابات بدون در نظر داشت توافقنامه حکومت وحدت ملی، برای آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی عمل کرده است درحالی که هزینه برگزاری انتخابات در بودجه سال آینده در نظر گرفته نشده است.

این نهاد ناظر انتخاباتی درا علامیه خود گفته است، آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی از پیش شرط‌های همکاری جامعه جهانی برای برگزاری انتخابات است. اما کمیسیون انتخابات بدون در نظرداشت آن درحالی‌که هزینه برگزاری انتخابات از توان حکومت افغانستان خارج است، تاریخ برگزاری انتخابات را اعلام کرده است.

همچنان فیفا در اعلامیه خود بیان داشته،کمیسیون انتخابات بدون هماهنگی با حکومت، نهادهای امنیتی و مدنی این تصمیم را گرفته است.

این نهاد رد فرمان تقنیی رییس جمهور در مورد اصلاحات انتخاباتی از سوی شورای ملی و اعلام تاریخ برگزاری انتخابات از سوی کمیسیون های انتخاباتی را مواردی از عدم هماهنگی میان ارگان‌های یاد کرده و از حکومت خواسته است به این مشکلات توجه کرده و سرنوشت قانون تشکیل و وظایف کمیسیون های انتخاباتی را مشخص کند تا کمیته گزنیش از خلای قانونی نجات یافته و به کارش ادامه دهد.

مطالب مرتبط