نی : عاملان خشونت با خبرنگار رادیوکلید در بامیان مجازات شوند

نی حمایت کننده خبرنگاران آزاد، لت و کوب شدن خبرنگار محلی رادیوکلید توسط محافظان فرمانده پولیس ولایت بامیان را محکوم کرده است.

نی

اسحاق اکرمی خبرنگار محلی رادیو کلید گفته است چند روز پیش هنگامی که می‌خواسته از جریان لت و کوب شدن  پولیس‌های دیگر توسط محافظان فرمانده پولیس ولایت بامیان فلم و گزارش تهیه کند در حضور فرمانده پولیس این ولایت مورد لت و کوب قرار گرفته است.

دفتر حمایت از رسانه‌های آزاد لت و کوب شدن این خبرنگار  و رفتار غیرمسلکی نیروهای امنیتی را که پاسدار امنیت و تطبیق قانون هستند را محکوم کرده و تاکید کرده ادامه این گونه اعمال توسط این نیروها قابل تحمل نیست.

این نهاد از وزارت داخله خواسته که هرچه زودتر عاملان خشونت و لت و کوب شدن خبرنگار رادیو کلید در بامیان را پیگیری کرده و آنها را به نهادهای قضایی معرفی کنند.

در اعلامیه این نهاد همچنان گفته شده یک خبرنگار تلویزیون طلوع نیز هفته پیش توسط یک سرباز پولیس مورد لت و کوب قرار گرفته بود و فرماندهی پولیس بدخشان این سرباز را تادیب کرده است.

این نهاد حامی خبرنگاران، تاکید کرده است باید مسوولان امنیتی به سربازان هدایت دهند آن گونه‌که در نصاب آموزشی شان تاکید بر رعایت حقوق بشر و خودداری از خشونت و حمایت از قانون می‌گردد، آنها در جریان اجرای وظایف شان از برخوردهای خشونت آمیز و ضد قانون خود داری نمایند.

مطالب مرتبط