کشته شدن 10 طالب مسلح در ولایت جوزجان درعلمیات نیروهای امنیتی

نیروهای امنیتی چند روز پیش برای سرکوب طالبان بر سه مرکز نظامی آنها در مربوط این ولایت عملیات را انجام دادند و در نتیجه آن 10 طالب مسلح کشته شدند.

n00030875-b

سمونوال حفیظ خاشی آمر اوپراسیون فرمانده امنیه جوزجان گفته است این علمیات درقریه های تورخیل، شیرخیل و  خواجه برهان انجام شده و در این قریه‌ها چهارمرکز نظامی آنها تخریب شده و در جریان در گیری از طالبان ده نفر کشته یک نفر اسیر گردیده است. اما از نیروهای امنیتی به کسی آسیب نرسیده است.

باشندگان این قریه که در آن عملیات صورت گرفت از دولت می‌خواهند که پوسته‌های امنیتی را در این مناطق شان ایجاد نماید و تنها با انجام عملیات کوتاه مدت کنترول طالبان از مناطق شان گرفته نمی‌شود.

اما مسوولان امنیتی این ولایت می‌گوید نیروهای خیزش مردم در همکاری با آنها قرار دارند هرگاهی که ضرورت احساس شود و یا طالبان مردم را تهدید کند، نیروهای امنیتی آماده است که عملیات را انجام دهد.

طالبان هر از چندگاهی در شاهراه شبرخان و سرپل دست به اذیت و آزار غیرنظامیان و مسافران می‌زنند. دوماه پیش پنج کارمند وزارت کار و امور اجتماعی، شرکت برشنا، وزارت انکشاف دهات و مستوفیت این ولایت، از این مسیر ربوده شدند بعد از دو روز با همکاری  بزرگان محل آزاد شدند.

مطالب مرتبط