قرار گرفتن صدها نظامی ظاهر قدیر در تحت رهبری امنیت ملی در ننگرهار

به تعداد هزار نفر از نیروهای نظامی ظاهر قدیر معاون مجلس نمایندگان که پیش از این به طور غیر رسمی در برابر افراد داعش در ننگرهار می‌جنگندند، دیروز شنبه به طور رسمی تحت حمایت و رهبری نیروهای امنیت در آمدند.

qadir-16-

این نیروهای از سه ماه به این سو توسط ظاهر قدیر تشکیل گردیده بود و در این مدت برضد افراد گروه داعش در ولسوالی اچین این ولایت فعالیت کرده اند.

ظاهر قدیر چند ماه پیش وقتی در ولایت ننگرهار رفت تلاش کرد که نیروهای مردمی را علیه فعالیت گروه داعش بسیج نماید.

در آن زمان  آقای قدیر از حکومت برای تشکیل این نیروها از دولت خواستار همکاری شده بود.

در آن زمان دولت به تشکیل نیروهای نظامی تحت رهبری ظاهر قدیر موافقت نکرد و دلیل آن  فعالیت این نیروها خارج از چهارچوب رهبری دولت گفته شده بود.

نزدیک به یک ماه پیش زمانی‌که افراد داعش بر یک پوسته نظامی مربوط ظاهر قدیر حمله کردند و تعدادی از نظامیان این پوسته را به قتل رساند در واکنش به آن نظامیان این پوسته به تعداد 5 عضو داعش را سربریدند و سرهای آنها در جاده به نمایش گذاشتند.

بعد از این واقعه هم نگرانی‌ها از احتمال خشونت ورزی گروپ‌های مسلح غیرمسوول افزایش یافت.

رییس جمهور اشرف غنی در سفری که هفته گذشته در ننگرهار داشت بیان داشت با فعالیت گروه‌های مسلح غیرمسوول مخالف است.

فعالیت نزدیک به هزار نفر افراد غیرمسوول در تحت اداره امنیت ملی نگرانی‌های مطرح شده در مورد چگونگی فعالیت این نیروهای را کاهش می‌دهد و کمک می‌کند که فعالیت‌ها برضد فعالیت داعش در ننگرهار منسجم‌تر گردد.

باز محمد حنیفی رییس اداره امنیت ملی ننگرهار، دیروز در مراسم شروع فعالیت این نیروها در تحت رهبری امنیت ملی گفته است این نیروهای با سلاح و امکانات خود در برابر داعش در چارچوب دولت مبارزه می‌کنند، درمورد معاش و کمک‌های بیشتر به آنها، حکومت بعد از بررسی‌ها اقدام خواهد کرد.

مطالب مرتبط