تحریم‌های بین المللی علیه ایران رسما برداشته شد

تحریم های بین المللی علیه ایران سرانجام با اجرایی شدن برجام و تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از سال ها برداشته شد.160116213921_zarif_640x360__nocredit

به گزارش افق  به نقل از  روسیه امروز ٬همزمان با گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص اجرای تعهدات هسته‌ای ایران، روز شنبه محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه مشترکی اجرای برداشتن تحریم های بین لمللی  علیه ابران را به صورت رسمی اعلام کردند.

“یوکیا آمانو”، مدیرکل “آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز با صدور بیانیه‌ای تایید کرد که  ایران گام‌های ضروری برای آغاز اجرای “برنامه جامع اقدام مشترک” (برجام) را کامل کرده است.

آقای آمانو گفته که اجرای تمام اقدامات لازم از سوی تهران تحت “برجام”، توسط بازرسان میدانی آژانس تایید شده است.

او در بیانیه خود تاکید کرده که “روز اجرای توافق هسته‌ای”، تازه «آغاز بررسی و نظارت بر تعهدات ایران» بر اساس این توافق است.

مدیر کل “آژانس بین‌المللی انرژی انمی” اضافه کرده که «اکنون رابطه ایران و آژانس وارد فاز تازه‌ای شده است».

جان کری وزیر خارجه امریکا نیز در بیانیه ای از لغو تحریمهای هسته ای  علیه ایران خبر داد.

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی این هفته برای ملاقات با حسن روحانی و سایر مقام های ایران، راهی تهران می شود.

در حالیکه با آغاز لغو تحریم های هسته ای، انتظار بهبود شرایط اقتصادی ایران می رود، اما یک مشکل جدید در 86985_722فضای اقتصادی ایران در شرایط  کنونی است و ان اینکه  نمایندگان برای تبلیغات انتخابات باید به حوزه های انتخابی خودباید بروند، عملا لایحه بودجه ایران، نمی تواند قبل از سال فعلی خورشیدی تکمیل شود و به همین دلیل بودجه موقت یک دوازدهم برای سال آینده ایران توسط دولت و مجلس تصویب شود.

قابل یاد اوری است هم زمان با اعلام برداشتن تحریم های ایران مردم این کشور به خیابان های شهر امده  و به شادی و پای کوبی پرداختند.

مطالب مرتبط