زلمی‌خلیل زاد: پاکستان در نشست‌های صلح نقش امیدوار کننده نداشته است

هفته گذشته نشست همکاری‌های چهارجانبه صلح، در اسلام آباد برگزارشد. این نشست با اشتراک نمایندگان کشورهای، پاکستان، چین، امریکا و هیات مذاکره کننده از جانب دولت افغانستان به رهبری حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت خارجه برگزار شد.

زلمی خلیل زاد

 اعضای این نشست توافق کردند که از تمامی زمینه‌ها برای شروع گفتگوهای صلح استفاده می‌کنند.

قرار است دور دوم این نشست که موضوع آن طرح چارچوب گفتگوها در مورد مذاکرات صلح می‌باشد دوشنبه 18 جدی  در کابل برگزار شود.

زلمی خلیل زاد که پیش از این به عنوان سفیر امریکا در افغانستان، نماینده ویژه رییس جمهور امریکا در امور افغانستان و پاکستان و عراق بوده است، در گفتگوی ویژه با خبرگزاری پژواک گفته است نقش پاکستان در گفتگوهای صلح در اسلام آباد امیدوار کننده نبوده است.

به گفته آقای خلیل‌زاد، پاکستان در این نشست پاکستان صداقت لازم را برای به نتیجه رسیدن گفتگوهای صلح نشان نداده و برایش نقش پاکستان در این نشست، امیدار کننده نبوده است.

آقای خلیل‌زاد گفته است امریکا باید همکاری‌هایش را به پاکستان مشروط به همکاری صادقانه پاکستان در زمینه گفتگوهای صلح کند تا این کشور رهبران طالبان را ودار کند که به گفتگوهای صلح حاضر شوند.

همچنان خلیل‌زاد گفته است پاکستان باید در برابر گروه‌های تروریستی اقدام عملی کند و این کشور در نشست همکاری های چهارجانبه در اسلام به طور واضح تعهد نشان نداده که با استفاده از نفوذش طالبان را به پای میزگفتگوهای صلح حاضر می‌سازد.

مطالب مرتبط

یک نظر