از کمک های نظامی امریکا چهار جنگنده هوایی امروز به افغانستان رسید

امروز جمعه ۲۵ جدی ۱۳۹۴  ایالات متحده امریکا پس از چند سال٬به دولت افغانستان ، چهار جنگنده از بیست جنگنده سوپرتوکانوی برازیلی را نظامیان کشور تسلیم داد.10414904_654307594672315_4376749776413862165_n

به گزارش افق معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع ملی کشور در مراسم تحویل دهی این جنکنده ها گفت: که از این جنگنده ها بیشتر در نبردها در ولایت های ننگرهار و هلمند به کار گرفته خواهد شد.

معصوم استانکزی افزود: “هنوز هم ما نیازهای زیادی در بخش قوای هوایی داریم. این طیاره های جنگی می توانند در بخش تامین امنیت کشور نقش بسیار خوبی بازی کنند.”

اقای استانکزی خاطر نشان کرد این هواپیماها پس از بسته بندی در ایالات متحده امریکا به افغانستان رسیده است و دسته بعدی این هواپیماها در ماه مارچ سال جاری به کشور خواهد رسید.

قدم شاه شهیم رییس ستاد ارتش کشور می گوید که این هواپیماها از فناوری عصری برخوردار است و می تواند در هر گونه اقلیم و شرایط جنگی پرواز کند و هدف ها را پس از شناسایی با شعاع لایزر نابود سازد.

 رییس ستاد ارتش می گوید: “این هواپیماهای جنگی نتیجه خوبی خواهند داشت و ما کوشش می کنیم که از آنها به شکل خوب استفاده کنیم.

این مقام ارشد ارتش کشور افزود تمامی این پیلوت ها و افراد فنی این هواپیماها  جنگی در ایالات متحده امریکا آموزش دیده اند.

خاطر نشان باید کرد این هواپیماها در سال۲۰۱۱ تولید شده اند.

مطالب مرتبط